י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הלילה הקשה ביותר בחיי"

תושב עזה: "די למלחמות וההפצצות, אנחנו ממש עייפים"

פלסטינים במחנה הפליטים רפיח בעזה מספרים על ההפגזות של ישראל על ביתו של בכיר בג'יהאד האסלאמי, ומקוננים על הבית שלהם שנהרס לאחר שהיו שכנים של היעד הצבאי של ישראל

תושב עזה: "די למלחמות וההפצצות, אנחנו ממש עייפים"
פינוי ההריסות צילום: צילום מסך אל ג'זירה

עד השעות המוקדמות של יום ראשון המשיכו צוותי ההגנה האזרחית וההצלה לחלץ גופות הרוגים ופצועים מתחת להריסות מחנה הפליטים רפיח בעזה, למרות ציוד מוגבל ולא מתאים. מספר מחבלים היו תחת ההריסות לאחר שהבית בו שהו הופגז על ידי חיל האוויר. תהליך החילוץ הקשה בגלל הסמטאות הצרות של המחנה ובגלל שהבתים מוקפים באסבסט.

אשרף אל-קאיסי, בן 46, אמר כי הא לא חשב פעמיים לפני שהתיר לדחפורים להרוס את ביתו כדי לסייע לצוותי החילוץ להגיע לשכניו הקבורים מתחת להריסות. "זה הלילה הקשה ביותר בחיי", אמר אל-קאיסי לאל-ג'זירה. "ישבתי בביתי עם אשתי וששת ילדי עד שפתאום שמענו קול הפגזות, וחלק מהתקרה קרסה. אחד הבנים שלי נפצע".

אל-קאיסי רץ החוצה רק כדי לגלות שמספר בתים של שכניו נהרסו כליל בהפצצה הישראלית. "אלה היו רגעים קשים. דם, חלקי גופות, צרחות מתחת להריסות, גופות שנשלפו הרוגים ופצועים", אמר אל-קאיסי. "היה קשה מאוד לדחפורים להגיע לבית היעד, אז נתתי לדחפורים להרוס את כל הבית שלי כדי להציל את השכנים שלי ליד", אמר לאל-ג'זירה כשעמד על הריסות ביתו.

למרות שאל-קאיסי מובטל ואין לו עבודה לפרנס את משפחתו, הוא אמר כי הוא לא היסס לאפשר לצוות ההצלה להרוס את ביתו. "קשה היה לתאר את המצב במילים", אמר. "רציתי לעזור בכל דרך". "אני אומר לעולם די למלחמות, ההפצצות וההרג שקורים לנו, מספיק, אנחנו עייפים, אנחנו ממש עייפים", אמר אל-קאיסי.

ויסאם ג'ודה, בן 39, עשה בדיוק מה שאל-קאיסי עשה. גם הוא איפשר לדחפורים להרוס חלקית את ביתו על מנת שצוותי ההצלה יפנו את הפצועים. הדבר היחיד שהאמבולנסים יכלו לעשות הוא להרוס את ביתו של אל-קאיסי וחלק מביתו של ג'ודה כדי לקבל גישה למקום ההפצצה.

"למרות שקניתי את הבית הזה רק לפני שלושה חודשים, לאחר מאבק ארוך למצוא יציבות, לא היססתי לאפשר להרוס אותו כדי לנסות להגיע לפצועים ולגופות מתחת להריסות", אמר ג'ודה. "הם השכנים שלי והייתי מאוד עצוב על מה שקרה להם".

מבצע עלות השחר רצועת עזה הג׳יהאד האיסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד