י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אלפים פונו מהאזור

פצצה ממלחמת העולם השנייה נמצאה בנהר ופוצצה בבטחה

כ-3,000 בני אדם באיטליה התבקשו לעזוב את האזור בו הם גרים כאמצעי זהירות לפני פיצוץ פצצה ממלחמת העולם השנייה. מומחי צבא נטרלו וביצעו פיצוץ מבוקר של הפצצה במשקל 450 קילוגרם שיוצרה בארה"ב

פצצה ממלחמת העולם השנייה נמצאה בנהר ופוצצה בבטחה
פיצוץ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בצורת חמורה בצורה יוצאת דופן חשפה פצצה בנהר שלא התפוצצה ליד הכפר בורגו וירג'יליו באיטליה. כ-3000 איש התבקשו לעזוב את האזור כאמצעי זהירות לפני הפיצוץ. הבצורת החמורה ביותר מזה 70 שנה גרמה לנהר הפו באיטליה לרדת כל כך עד שחשפה פצצה שקועה ממלחמת העולם השנייה שפוצצה מאוחר יותר בבטחה על ידי מומחים צבאיים.

"הפצצה נמצאה על ידי דייגים על גדת נהר הפו עקב ירידה במפלסי המים שנגרמה מבצורת", אמר קולונל מרקו נאסי. הפצצה התגלתה ליד הכפר בורגו וירג'יליו, קרוב לעיר מנטובה בצפון, ב-25 ביולי. מומחי צבא נטרלו וביצעו ביום ראשון האחרון פיצוץ מבוקר של הפצצה במשקל 450 קילוגרם שיוצרה בארה"ב.

הסביבה, שבה מתגוררים כ-3,000 בני אדם, נאלצה להתפנות כאמצעי זהירות לפני הפיצוץ. המרחב האווירי המקומי הושבת וכל התנועה בכבישים הסמוכים, הרכבת וסירות ששטו בנהר עצרו לחלוטין.

ראש עיריית בורגו וירג'יליו, פרנצ'סקו אפורטי, אמר כי בתחילה אנשים לא ששו לעזוב, אבל הרשויות הצליחו לשכנע את כולם. הוא הוסיף כי המבצע לא היה יוצא לדרך אם השטח לא היה מפונה.

אנשים החלו לחזור לבתיהם ביום ראשון אחר הצהריים. בחודש שעבר, איטליה הכריזה על מצב חירום לאזורים המקיפים את נהר הפו, שכן הנהר הארוך ביותר במדינה סובל על רקע הבצורת הקשה ביותר מזה יותר מחצי מאה.

איטליה פצצה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד