י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המתיחות נמשכת

סין: התרגילים הצבאיים סביב טייוואן יימשכו

סין הודיעה כי התרגילים הצבאיים סביב האי טייוואן שנמצא במוקד המריבה בין סין לארה"ב - יימשכו. מספר ימים של פעילות סינית שיבשו את הטיסות באזור כאשר טייוואן אמרה כי התרגילים גורמים למצור

סין: התרגילים הצבאיים סביב טייוואן יימשכו
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

הצבא הסיני ביצע היום (שני) תרגילים צבאיים נוספים ברחבי טייוואן, כך הודיעה בייג'ין. הפעילות הצבאית הסינית מגיעה למרות הקריאות מצד המערב לסיים את התרגילים הגדולים ביותר אי פעם שנעשו באזור, שלמעשה סוגרים את האי ושמים אותו במצור.

התרגילים באש חיה החלו ביום חמישי האחרון לאחר הביקור השנוי במחלוקת באי של יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי. "צבא השחרור העממי הסיני המשיך לבצע אימונים מעשיים משותפים בים ובמרחב האווירי מסביב לאי טייוואן, תוך התמקדות בארגון מבצעים משותפים נגד צוללות והסתערות ימית", מסר הפיקוד המזרחי של הצבא הסיני בהצהרה.

בייג'ינג פרסה מטוסי קרב, ספינות מלחמה וטילים בליסטיים במה שמומחים תיארו כתרגול למצור, ואולי גם פלישה אולטימטיבית לאי שסין טוענת שהוא חלק משטחה. סוכנות הידיעות הסינית 'שינחואה' דיווחה כי התרגילים הצבאיים היו אמורים להימשך מיום חמישי עד ראשון אבל לא סין ולא טייוואן אישרו את סיום התרגילים, כמה פרשנים סינים טוענים שהתרגילים עלולים להפוך לדבר שבשגרה בעתיד.

צבא טייוואן דיווח כי מטוסים סיניים עשו 66 גיחות ביום ראשון בלבד. 22 מכלי הטיס חצו את הקו החציוני, חיץ לא רשמי המפריד בין שני הצדדים, בעוד ש-14 ספינות ימיות היו חלק מתמרונים במצר טייוואן. משרד החוץ של סין כינה את התרגילים "תרגילים צבאיים רגילים", ואמר כי המדינה פעלה בצורה "פתוחה ושקופה".

דובר משרד החוץ כינה גם את התמרונים "אזהרות הכרחיות" לארה"ב ולטייוואן. התרגילים היו "תגובה הולמת" ל"פרובוקציה" שנגרמה מביקורה של פלוסי. ראש ממשלת טייוואן, סו טסנג-צ'אנג, האשימה את בייג'ין ב"בשחצנות ופעולה צבאית כדי להפר את השלום", וב"מסע לוחמה פסיכולוגית נגד האי".

כמה מדינות קראו לסין להפסיק את התרגילים הצבאיים. שרת החוץ האוסטרלית פני וונג חתמה בשבת על הצהרה משותפת עם ארה"ב ויפן שגינתה את ירי הטילים במהלך התרגיל לתוך אזורים כלכליים בלעדיים של יפן והאשימה את סין ב"העלאת המתיחות וערעור היציבות באזור".

סין ננסי פלוסי טייוואן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד