י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נפטר בשם טוב

האישה התחייבה לכסות את ראשה וברכת הרבי התקיימה

הרב יצחק הכהן ארנולד, חסיד האדמו"רים הריי"ץ והאדמו"ר האחרון של חב"ד, ושליח ללוס אנג'לס במשך 45 שנה, נפטר אמש בגיל 93. הרב ניהל והפעיל בית כנסת לקשישים, בלוס אנג'לס במשך שנים רבות, וזכה לילדים בזכות ברכת הרבי

האישה התחייבה לכסות את ראשה וברכת הרבי התקיימה
הרב יצחק הכהן ארנולד ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בלוס אנג'לס נפטר הרב החסיד יצחק הכהן ארנולד ז"ל, חסיד האדמו"רים הריי"ץ והאדמו"ר האחרון של חב"ד, והשליח ללוס אנג'לס במשך 45 שנה. הוא נפטר אמש (ראשון) י"א מנחם אב, והוא בן 93.

המפגש הראשון של הרב ארנולד עם הרבי היה הרבה לפני שהפך לרבי, הוא סיפר לפרויקט JEM Here's My Story. שהוא היה בן 12, והוא רקד בבית הכנסת עם הרבי שאז עדיין לא היה רבי, "פתאום הרגשתי יד מושכת אותי מאחור, כשהסתובבתי ראיתי שזה הרבי - שהאיץ בי להצטרף לריקוד, מה שעשיתי".

הרב ארנולד למד בישיבת חב"ד ב-770, ובשנת תשי"ח הורה לו הרבי יחד עם תלמידים נוספים, ללכת ללמוד בישראל למשך שנתיים. בזמן שהותו בישראל, הוא הכיר ונישא לאשתו, חנה, והם חזרו לארה"ב, שם שניהם נכנסו לתחום החינוך, והגיעו ללוס אנג'לס.

הוא סיפר כיצד לאחר חמש שנים של נישואים, עדיין לא היו להם ילדים. אשתו נזכרה אז במכתב שכתבה לרבי הרבה לפני כן, כשהייתה כלה, על כיסוי השיער כאישה נשואה. "באותה תקופה, הרבי ענה לה, "אם תכסי את שערך בפאה, כמו שאישה נשואה צריכה, יהיו לך ילדים", סיפר הרב ארנולד. "היא לקחה איתה את המכתב הזה כשהיא הלכה לרבי לבקש ברכה, היא הניחה את המכתב על השולחן ואמרה, "יש לי הבטחה" ואז היא פרצה בבכי". כעבור ארבעה עשר חודשים נולד בנם הראשון.

הרב ארנולד היה שליח מסור והיה שותף לניהול בית הכנסת 'תפארת זקנים לוי יצחק', בית כנסת לקשישים, בלוס אנג'לס במשך שנים רבות. רעייתו חנה ע"ה נפטרה בתש"פ.

הוא הותיר אחריו בנים ונכדים ונינים ההולכים בדרך התורה והיראה.

ת.נ.צ.ב.ה.

חב"ד הרבי מליובאוויטש לוס אנג'לס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד