י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הדברת ג'וקים בביוב

פתחתם את הדלת ונבהלתם מג'וק ענקי ודוחה? כנראה שתצטרכו הדברת ג'וקים. במאמר זה תוכלו ללמוד על סוגי ההדברות הקיימות, סוגי הג'וקים ואת כל המידע שתצטרכו לפני ביצוע הדברת ג'וקים בבית.

הדברת ג'וקים בביוב
הדברת מזיקים צילום: freepik

אילו סוגי ג'וקים קיימים?

ישנם מספר סוגי ג'וקים שונים הידועים בשמם כתיקנים, אלו הנפוצים ביותר בישראל.

  • הדברת ג'וקים אמריקאים - סוג זה הינו הסוג הנפוץ ביותר בבתים בישראל. ג'וק אמריקאי צריך תנאי מחייה של חום ולחות והוא נפוץ בעיקר בביוב, צנרות, חדרי אשפה וכדומה. התיקן האמריקאי הינו בעל יכולות תעופה וגודלו יכול להגיע עד לגודל של 5 ס''מ.
    הדברת ג'וקים גרמניים - התיקן הגרמני אוהב מקומות חמים ויבשים לעומת חברו האמריקאי שאוהב מקומות חמים ולחים. לרוב נוכל למצוא את התיקן הגרמני במקומות חמים ושומניים.

  • הדברת ג'וקים מזרחיים - התיקן המזרחי הינו תיקן יחסית נפוץ בישראל. התיקן המזרחי אוהב לחיות במקומות חשוכים ולחים. ועל מנת להתרבות עליו לחיות בסביבה בה הטמפרטורה בין 20 - 29 מעלות. גודלו הוא כ2.5 ס''מ בממוצע כאשר הבוגרים יכולים להגיע עד ל2.9 ס''מ.

איך זה מתבצעת הדברת ג'וקים בביוב?

הדברת ג'וקים בביוב מתבצעת לפי שלבים אלו:

  • פינוי הבית - תחילה, המדביר ידאג שכל בני הבית יפונו על מנת שיוכל לבצע את ההדברה בצורה טובה ויעילה.
  • איתור פתחים - בשלב זה המדביר מנסה לזהות סדקים ואת הפתחים מהם יכלו להגיע הג'וקים אל ביתיכם.
  • איטום הסדקים והפתחים - לאחר שהמדביר זיהה את הסדקים והפתחים, המדביר יבצע אטימה שלהם.
  • הדברה - בשלב זה המדביר יבצע הדברת ג'וקים בבית וכן, גם בפתח הביוב.

מה המחיר של הדברת ג'וקים

 מחיר הדברת ג'וקים מורכב מכמה דברים, גודל המקום אותו צריך להדביר ושיטת ההדברה. המחיר של הדברת ג'וקים בביוב של בית פרטי הינו 500 ש''ח. טווח המחירים נע בין 400 - 600 ש''ח. ההדברה כוללת הדברת ג'וקים בבית ובחצר וכולל את כל פתחי הביוב. יש לציין שמחיר ההדברה יעלה בהתאם כאשר מדובר במהלך תקופת חג / שבת. בנוסף גם חריגה משעות הביקור הסטדנרטיות גם כן יכולה להעלות את המחיר בהתאם.

כמה זמן צריך להיות מחוץ לבית לאחר הדברה?

זמן ההמתנה לחזרה הביתה מאוד תלוי בסוג ההדברה אותה ביצעתם. לדוגמא, בהדברת ג'וקים בביוב על ידי ריסוס יש צורך להישאר מחוץ לבית בין שעתיים לשלוש שעות ואילו בהדברה ירוקה יש צורך להישאר מחוץ לבית בין שעה לשעתיים. בכל מקרה את המדביר אמור להנחות אתכם בדיוק כמה זמן עליכם לשהות מחוץ לבית לאחר ההדברה, ככה שאין סיבה לחשוש.

אילו סוגי הדברת ג'וקים בבית יש?

ישנם כמה סוגים שבהם מדבירים משתמשים על מנת לבצע הדברת ג'וקים בבית:

  • ריסוס - שיטה זו הינה השיטה הנפוצה ביותר אשר מביאה את התוצאות המהירות ביותר כאשר מבצעים הדברת ג'וקים בבית. בשיטה זו ניתן לבצע הדברת ג'ו'קים בביוב.
  • ג'ל להדברה - בשיטה זו המדביר יפזר ג'ל בבית. הפיזור יתבצע בעיקר במקומות חשוכים אשר אליהם לרוב יגיעו הג'וקים.
  • מדבקות - בשיטה הזו המדביר יפזר מדבקות ברחבי הבית. המדבקות מפיצות ריח שג'וקים נמשכים אליו וכאשר הם יגיעו אליו הם ידבקו. שיטה זו מתבצעת ללא חומרים רעילים והיא יחסית קלה לביצוע ולא דורשת היערכות מוקדמת.
  • אבקה - שיטה זו הינה השיטה המסוכנת ביותר ולכן היא לא נפוצה כל כך. בשיטה זו מפזרים אבקה מיוחדת אשר מכילה חומר רעיל במיוחד המשמידה את הג'וקים.

שירותי הדברה בכל הארץ – גם נגד ג'וקים

במידה ואתם מעוניינים להזמין שירותי הדברה, כדאי שתחפשו אחר מדביר מומלץ או חברה המספקת שירות באזורכם. ניתן למצוא פורטלים וחברות עם אזורי שירות להדברה בכלל אזורי המדינה.

מהי הדברת ג'וקים ירוקה?

הדברה ירוקה הינה הדברת ג'וקים אשר אינה מכילה חומרים כימיים רעילים. לרוב נשתמש בשיטה זו כאשר לא נרצה לפזר בביתנו חומרים כימיים רעילים. היתרון של שיטה זו הוא לאחר ההדברה לא נצטרך להיות יותר מדי זמן מחוץ לבית. יתרון נוסף זה שהבית לא יהיה עם חומרים כימיים לאחר ההדברה. הדברת ג'וקים ירוקה הינה יעילה כמעט כמו ריסוס חומרים כימיים. זמן ההמתנה אותו נצטרך לחכות מחוץ לבית יהיה בין שעה לשעתיים.

הדברה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד