י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האשמות הדדיות

פגזים פגעו בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה

אירוע דרמטי במלחמה במזרח אוקראינה: לאחר שתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, נפגעה מירי של פגזים, ועובדי המקום נאלצו להשבית את פעילותו של אחד הכורים הגרעיניים במתחם. ולודימיר זלנסקי מאשים: "רוסיה ביצעה מעשה טרור חסר כל בושה לעיני העולם כולו"

פגזים פגעו בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה
אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה ואוקראינה מאשימות זו את זו באחריות לירי על כור גרעיני בזפוריז'יה. רוסיה טוענת כי מדובר בפרובוקציה אוקראינית שמסכנת מאוד את אזרחי אוקראינה ושכל מטרתה להשחיר את פניה של רוסיה. באוקראינה לעומת זאת מציגים עמדה הפוכה לחלוטין, והנשיא ולודימיר זלנסקי אמר כי "רוסיה ביצעה מעשה טרור חסר כל בושה לעיני העולם כולו".

לפי הגרסה האוקראינית, רוסיה עושה שימוש ציני בתחנת הכוח הגרעיני, ורומזת שאם אוקראינה תמשיך להילחם נגדה ולמנוע ממנה לכבוש שטחים באוקראינה, היא תגרום לאסון רחב היקף כשתחבל בפעילות תחנת הכוח הגרעינית ותגרום לדליפה רדיואקטיבי.

באוקראינה טוענים כי רוסיה, שמחזיקה בשטחי הכורים, מנצלת את החסינות של המתקן בזפוריז'יה מפני התקפות אוקראיניות, ולכן משמש המתקן את רוסיה כמחסן נשק משמעותי.

עוד לפני המתקפה הזאת פרסם יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), הודעה בה הביע דרישה שיתאפשר לצוותים מטעם הסוכנות לבקר בזפוריז'יה, על מנת לבחון את ההתנהלות במקום ולבדוק אם יש צעדים שחשוב לנקוט כדי למנוע אסון רדיואקטיבי.

במקביל דיווח אתמול המודיעין הבריטי, על סימנים משמעותיים לכך שרוסיה עומדת להעביר את מיקוד הלחימה שלה ממזרח אוקראינה לדרום המדינה, כחלק מהמטרה הישנה של רוסיה, לחבר את חבל דונבאס לחצי האי קרים בחיבור יבשתי רחב תוך שמירה על רצף טריטוריאלי רוסי.

הלחימה באזור זה תנסה להדוף גם את המתקפה האוקראינית על מחוז חרסון, שנכבש על ידי רוסיה בתחילת המלחמה וכעת אוקראינה מנסה לשחרר אותו.

מלחמת אוקראינה רוסיה כור גרעיני פגזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד