י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העולם מתעודד

עוד ארבע ספינות הפליגו כשהן עמוסות תבואה

ימים אחדים אחרי שספינת התבואה הראשונה הפליגה מחופי אוקראינה, דווח על הפלגתן של ארבע ספינות משא נוספות, שיצאו מנמל אודסה כשהן עמוסות בתבואות ובמוצרי מזון נוספים. על פי הדיווחים, הספינות מכילות מטען של כמעט 170 אלף טונות של תבואה

עוד ארבע ספינות הפליגו כשהן עמוסות תבואה
ספינת תבואה אוקראינית צילום: צילום מסך

בעולם עוקבים בדריכות רבה אחרי המתחולל בנמל אודסה ובנמלים אוקראינים אחרים, ולעת עתה נראה שמדובר בקצב איטי למדי שבו משתחררת התבואה מאוקראינה. הכמויות המדוברות הן אחוז קטן ממטעני התבואה שנצברו באוקראינה ושתקועים כבר חודשים ארוכים בלי יכולת להוציא אותם אל העולם הרחב

החשש הגדול יותר הוא לגבי התבואה של עונת הקציר הנוכחית, משום שהתבואה הקיימת באוקראינה היא בעיקר שאריות מהשנה הקודמת, שהאוקראינים לא הספיקו לייצא אותן. בשל כך הסכמתה של רוסיה לאפשר הוצאת תבואה מאוקראינה בלי הפרעה מצידה, בכפוף לבדיקת הספינות בטורקיה על ידי פקחים בינלאומיים, מהווה התקדמות גדולה ומפחיתה מעט את הלחץ והחשש מפני משבר מזון עולמי.

עם זאת, רוסיה עדיין יושבת על נתיב האספקה הראשי, וסביר להניח שהיא תשתמש בכוח הרב שהיא מחזיקה בידיה, בעת שהיא מתמודדת מול סנקציות בינלאומיות. חידוש יצוא התבואה מפוקח על ידי מרכז תיאום משותף (JCC) באיסטנבול שבו עובדים אנשים מרוסיה, אוקראינה, טורקיה והאו"ם.

האו"ם וטורקיה תיווכו בהסכם בין רוסיה לאוקראינה בחודש שעבר לאחר אזהרות האו"ם על התפרצויות אפשריות של רעב בחלקים בעולם עקב עצירת משלוחי התבואה מאוקראינה שמנעו מאספקה לצאת ​​והעלו את המחירים לזנק.

ביום שבת, ספינה עם דגל זר הגיעה לאוקראינה בפעם הראשונה מאז החלה המלחמה בפברואר האחרון כדי להעמיס תבואה, כך אמר שר התשתיות האוקראיני אולכסנדר קוברקוב. "אנחנו ממשיכים בהדרגה להיקפי עבודה גדולים יותר. אנחנו מתכננים להבטיח את יכולת הנמלים לטפל לפחות ב-100 ספינות בחודש בעתיד הקרוב".

מלחמת אוקראינה רוסיה נמל אודסה ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד