י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
20 שנות מצוד

הטעות הגורלית של בכיר הג'יהאד האסלאמי

השב"כ הצליח לחשוף את דירת המסתור של תייסיר ג'עברי, מפקד הגזרה הצפונית של הג'יהאד, והסייען שלו. לעומתו, הסיכול הממוקד של מפקד הגזרה הדרומית ברפיח, חלאד מנסור, היה מורכב יותר. אך בעבודה מודיעינית גדולה הבכיר נחשף

חלאד מנסור
חלאד מנסור צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מבצע "עלות השחר" כלל סיכולים ממוקדים מוצלחים של בכירי הג'יהאד האסלאמי. הם יצאו לפועל אחרי שהתקבלה התרעה מודיעינית בשב"כ על כוונות הארגון לשלוח שתי חוליות נ"ט לבצע פיגועים נגד אזרחים. בישראל החליטו להיערך והועלו שמות של בכירי הג'יהאד לסיכולים ממוקדים. חלק מהשמות עברו למקומות מסתור, אחרים התבצרו בסמוך לאזרחים או למתקנים רגישים כמו בתי חולים, מסגדים, או מוסדות של אונר"א.

חאלד מנסור, מפקד הגזרה הדרומית של הארגון, שלח סייענים ותצפיתנים כדי שימצאו עבורו את מקום המחבוא הטוב ביותר - אך שב"כ וצה"ל הצליחו לאתר אותו גם שם, ולחסל אותו אחרי 20 שנה של מצוד. כך מפרסם אמיר בוחבוט באתר 'וואלה'.

בכל זאת, השב"כ הצליח לחשוף את דירת המסתור של תייסיר ג'עברי, מפקד הגזרה הצפונית של הג'יהאד, הסיכול הממוקד של מפקד הגזרה הדרומית ברפיח, חלאד מנסור, היה מורכב יותר.

על פי הדיווח ב'וואלה' בזמן שמנסור מסתתר בדירה הוא שלח לכמה דירות מסתור נוספות סייענים ותצפיתנים כדי לבדוק מי מהן הכי בטוחה מחשש שהשב"כ וצה"ל יחשפו אותו. הוא בחר את אחת הדירות שאותן חשב כבטוחה יותר, ורק אז הגיע אליה תחת אבטחה.

עם הגעתו של מנסור לדירה, הצליח השב"כ להתחקות אחר מקום המסתור, השב"כ, יחד עם חיל האוויר, חטיבת ההפעלה באמ"ן ואגף המבצעים, תכננו את התקיפה כך שמנסור לא יוכל להימלט ברגע האחרון, כפי שקרה כמה פעמים בשני העשורים האחרונים. הסיכול הממוקד שבוצע מחמ"ל השב"כ הסתיים בהצלחה מבצעית מסחררת.

מבצע עלות השחר רצועת עזה חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד