י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגילת איכה מקלסר המודיעין

נמנע מאוכל ושתייה: ההקפדה של גנץ בישיבת הקבינט בצום ט' באב

השר טרופר מספר בפוסט כיצד התעקש גנץ בישיבת הקבינט הלילית שנערכה במוצ"ש להימנע משתייה על אף השעות הרבות והעבודה הקשה. "גם אם אני לא יכול לצום השנה, לא אשתה בפורום רחב"

נמנע מאוכל ושתייה: ההקפדה של גנץ בישיבת הקבינט בצום ט' באב
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במוצאי שבת האחרון, ערב צום ט' באב, נערכה בתל אביב ישיבת קבינט בהשתתפות ראש הממשלה והשרים הבכירים, שדנו בהמשך העימות מול הג'יהאד האסלאמי. השר חילי טרופר שהשתתף בקבינט, מספר בפוסט מיוחד כיצד נהג שר הביטחון גנץ בנוגע לשתייה ואוכל ולשאר מנהגי היום.

"עכשיו כשהתותחים נדמו, משתף ברגע קטן מישיבת הקבינט במוצאי שבת, ערב תשעה באב", משתף טרופר. שר התרבות והספורט מכחול לבן מספר כי "הישיבה התארכה ובאופן טבעי אנשים יצאו מדי פעם להכין לעצמם קפה או לשתות משהו. לגיטימי כמובן עבור אנשים שלא נוהגים לצום או אנשים שנוהגים לצום בדרך כלל, אבל עכשיו בתוך הקרב, צריכים לשמור על ריכוז של מאה אחוז. איש באמונתו יחיה".

טרופר מספר: "אני רואה שבני (גנץ. מ.ג.), עיניו כבר טרוטות משעות ארוכות ללא שינה, לא שותה דבר. ואני יודע כמה שחור ואספרסו דרושים לו בדרך כלל...אמרתי לו שבעיני הוא לא צריך לצום, האחריות מחייבת אותו להיות ערני לחלוטין, שהרי עוסקים כאן בפיקוח נפש".

"בני ענה לי", מספר השר טרופר, "שבערב כזה הוא לא שותה בפרהסיה. כשהוא חייב קפה או כוס מים כדי לשמור על ערנות הוא משתדל לעשות זאת בחדר, לא בפורום רחב". "יום צום היום, יום משמעותי בהיסטוריה שלנו, וגם אם אני לא יכול לצום השנה, לא אשתה בפורום רחב", אמר גנץ.

טרופר חושף עוד על קרבתו של גנץ למסורת: "בהמשך הערב, בסיום הקבינט ולפני עוד אישור תוכניות תקיפה, הוא נכנס לאיזה חדר צדדי ושם אני רואה שמתוך קלסר חומרי המודיעין, הוא מוציא דפים מודפסים של מגילת "איכה", ומזמין אותי לקרוא איתו. הוא אחרי לילה ללא שינה ולפני עוד לילה ללא שינה, האחריות עצומה והצרכים אין סופיים, אבל בשפה של בני "הלילה יש מלחמה, אבל הלילה גם צום תשעה באב".

בני גנץ ט' באב קבינט בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד