כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חותכים בבשר החי: מעשה בצעיף, קמפיין והעלמות מס

בעקבות הקיצוצים הקשים, נפתח קמפיין 'חרדים מפרנסים חרדים' • בעלי עסק מספרים: "קונים אימצו את גישת סאטמר, מבקשים מאיתנו לא להוציא קבלה כדי להעלים מס"

מחפשים תעסוקה. צילום: פלאש 90
מחפשים תעסוקה. צילום: פלאש 90

הקיצוצים הדרסטיים בקצבאות פגעו אנושות במשפחות רבות, אך צעירים חרדים מתארגנים ביוזמה מקורית במיוחד, לצמצם מעט את השלכות הנזק הכלכלי.

למערכת 'בחדרי חרדים' הגיע סיפור שהתרחש שלשום (ד): במכירת סריגים לנשים בבית שמש, רכשה אחת הלקוחות שלושה סריגים ב-135 שקל, וביקשה לשלם בשלושה צ'קים, המוכרת סיפרה כי לא יכלה לסרב לאחר שהקונה החלה להזיל דמעות, תוך שהיא מספרת: "אנו משפחה ברוכת ילדים, והקיצוץ שנעשה לנו הוא כאלף שקלים, ועכשיו אני צריכה לחשוב על כל שקל".

במקביל, יזמה קבוצת צעירים חרדים קמפיין 'חרדים מפרנסים חרדים', בתוכנית ש'רצה' ברשת, וזכתה לתמיכה רחבה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספרים נ. קדושים מנס ציונה, ונ. רחמים מראשון לציון, אברכים חרדים שהצטרפו ליוזמה - לרכוש רק חרדים, על הרעיון: "העוצמה הכלכלית וכוח הקנייה של הציבור החרדי כיום חזק כמעט בכל עיר, מעכשיו האברכים הלומדים ומתגוררים בעיר ישתדלו לפרנס רק עסק של אנשים חרדים שומרי תורה ומצוות".

בשיחה הם מציינים כי מטרתם להביא לניתוק ממדינה שמטרתה להשניא אותנו בכל דרך. "אנו נפסיק להיות שק חבטות של הציבור בישראל. ההסתה עוברת כל גבול, נמאס לנו לשמוע אנשים חילונים בתלונות 'לכו תעבדו', במקום לבכות על הקיצוצים. אנו אומרים סוף לממשלת השמד, ממשלה שחרטה על דגלה שנאת החרדים ועולם התורה, ממשלה שמבקשת לעקור את הכל כלבן הרשע",

מלבדם, צעירים חרדים בדרום הארץ החלו לפעול באמצעות מערך ההסברה וקמפיין חוצות בשכונות החרדיות, שינוהל על ידי משרד יחסי ציבור בהתנדבות מלאה, במטרה למנוע את השנאה שיצרה הממשלה לציבור החרדי כולו.

דרכים מעט פחות חוקיות מופעלות גם הן: בעל עסק בירושלים מספר ל'בחדרי חרדים', כי אתמול ביקש ממנו לקוח שלא להוציא קבלה על קנייתו. במענה לשאלת המוכר מדוע, השיב הלקוח: "הורידו לנו מפת לחמנו, הם אינם חפצים בקיומנו, אנו נדאג לעורר בציבור שלנו שיפסיקו לשלם מיסים". הלקוח גם טען כי הוא חלק מקבוצה המתארגנת לפעול בכיוון של צמצום תשלומי המיסים של הציבור החרדי למדינת ישראל.
חרדים מיסים צעיף כסף קיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד