י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מי הזכאים?

ביטוח לאומי ישלם מענק למשפחות לקראת שנת הלימודים

המענק שישולם ליותר ממאה אלף משפחות נועד לסייע להן בהכנות לשנת הלימודים הקרובה, כגון: רכישת ספרים, מחברות, תיקים וכד'|העלות הכוללת של תשלומי המענק היא כ-252 מיליון ש"ח

 ביטוח לאומי ישלם מענק למשפחות לקראת שנת הלימודים
יום לימודים ראשון בבית ספר ביישוב אפרת צילום: Gershon Elinson/Flash90

לכבוד פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג - ישלם הביטוח לאומי בימי חמישי ושישי, 11.8.22 וה-12.8.22, את מענק הלימודים השנתי. 

המענק נועד לסייע למשפחות בהכנות לשנת הלימודים הקרובה, כגון: רכישת ספרים, מחברות, תיקים וכד'. 

העלות הכוללת של תשלומי המענק היא כ-252 מיליון ש"ח. 

הביטוח הלאומי משלם את המענק לכ-106,007 משפחות שבראשן הורה עצמאי (חד-הורי) עבור 173,140 ילדים, ולכ-18,312 משפחות עם ארבעה ילדים ויותר, המקבלות קצבאות קיום (הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק, זקנה ושאירים) עבור 67,720 ילדים. 

סכום המענק - 1,046 ₪ עבור כל ילד מגיל 6 עד 18, והוא משולם באופן ישיר לחשבון הבנק של ההורים עבור ילדים שנולדו מ-1.1.2004 עד 31.12.2016. במקביל, עשויה להיות זכאות למענק גם אם הילד לא נולד בתאריכים האלה, והוא לומד בכיתה א' או י"ב. במצב כזה ולמען בדיקת הזכאות - יש להעביר לביטוח הלאומי את אישור הלימודים.

כאמור, המענק מועבר באופן אוטומטי לחשבון הבנק של רוב הזכאים. שאר הזכאים שאינם מקבלים אוטומטית, צריכים להגיש את הבקשה באופן חד פעמי באתר הביטוח הלאומי או בסניף. לדוגמה: הורה שהחליף לאחרונה סטטוס לחד-הורי, או פרוד הנמצא בהליך גירושין. בנוסף לאלו - הורה עצמאי (רווק/ אלמן), אישה עגונה, ועולה חדש, גם כן יכולים להיות זכאים למענק. 

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הגיב: "תחילת שנת הלימודים מהווה אירוע משמח שאין לחשוש ממנו. הביטוח הלאומי נמצא גם ברגע הזה ומעניק למשפחות סיוע כלכלי שנועד לרכוש לילדים את הציוד הנדרש להם ללימודים. זהו אחד המענקים הערכיים והמוצדקים הקיימים אצלנו. הילדים זכאים לקבל כלים לטובת הצלחה בלימודים, של מי שעתידים להוביל את החברה הישראלית ושגשוגה הכלכלי".

 

 

ביטוח לאומי תשלומים הורים שנת הלימודים החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד