י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חוויה משפילה וגזענית"

ניסתה להתקבל כאחות ל'איכילוב' וסורבה: "מבני ברק? לא אצלנו"

צעירה חרדית מבני ברק ניסתה להתקבל לעבודה כאחות בבית החולים 'איכילוב' בתל אביב. כאשר הגיעה הבוקר לריאיון, זכתה לדבריה ליחס משפיל ומזעזע כשניסו לטעון שאינה מתאימה לתפקיד בגלל שהיא חרדית | בית החולים: "המועמדת עצמה העידה כי אינה מתאימה לתפקיד"

ניסתה להתקבל כאחות ל'איכילוב' וסורבה: "מבני ברק? לא אצלנו"
ביה"ח איכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

א' אישה צעירה מבני ברק, אחות בהכשרתה, הגיעה הבוקר (שני) לבית החולים איכילוב לראיון עבודה בחדרי הניתוח לאחר שעברה את שלב המיונים הראשונים. כבר בעת שנכנסה אל חדר המראיינת הרגישה בעוינות כלפיה מרגע שראתה שהיא לבושה כחרדית, "מאיפה את"? שאלה המראיינת. לאחר שהשיבה כי היא מבני ברק, הודיעה לה המראיינת: "זה לא מתאים אצלנו, את הרי תרצי עוד ילדים".

האישה הייתה בהלם. היא מעולם לא נתקלה בחוויה כל כך משפילה וגזענית כלפיה, לא רק שהמראיינת שאלה אותה בניגוד לחוק ובצורה החודרת לפרטיותה על מצבה המשפחתי והטיחה בה, "כי בטח את לא מסתפקת במספר הילדים שיש לך ותרצי עוד ילדים". הדברים נאמרו בניסיון לטעון כי היא אינה מתאימה לתפקיד לשעות העבודה בחדרי הניתוח. המרואיינת הצעירה שאלה את המראיינת האם, "אין עוד נשים עם ילדים שעובדות כאחיות בחדר הניתוח?" המראיינת פטרה אותה בתשובה "זה לא אותו דבר".

המראיינת המשיכה להשפיל ולזלזל בה כשהיא שואלת אותה מדוע בכלל היא רוצה לעבוד בבית החולים איכילוב "יש לכם בית חולים לדתיים, מעייני הישועה, למה שלא תעבדי אצלכם"? הצעירה שעדיין לא עיכלה את הסיטואציה ניסתה להשיב כי היא בסך הכול מחפשת עבודה בבית החולים שהציע משרה פנויה, המראיינת החליטה ככל הנראה שהדתייה הזו הייתה אצלה מספיק, היא התקשרה בנוכחותה לאחראית עליה והתלוננה על כך שהיא שלחה לה לראיון "איזה דתיה" וזה ממש לא מתאים לה.

המראיינת סיכמה את ריאיון העבודה בכך שהמרואיינת מסכימה לכך שהיא אינה מתאימה לתפקיד ושהשעות אינן רלוונטיות עבורה, וזאת למרות מחאתה כי אינה מסכימה לכך וטענתה המשרה אכן מתאימה לה, וכך הסתיים לו הריאיון. 

האישה הצעירה חזרה לביתה תוך שהיא מעכלת את החוויה המשפילה שעברה והחליטה שהיא אינה שותקת, היא התקשרה לבית החולים שם הבטיחו לה לברר את הנושא החמור, ואכן לאחר זמן לא ארוך התקשרה האחראית והתנצלה בשם בית החולים ואמרה כי שוחחה עם המראיינת שהתנצלה גם היא על הדברים וטענה כי לא היה לה כל כוונה לפגוע, האחראית אמרה לה כי תשמח להציע לה עבודה בתפקיד אחר בבית החולים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' טוענת האישה כי אינה יודעת אם היא מסוגלת לעבוד במקום שכל כך השפיל אותה וכי התנצלות המראיינת אינה מספיקה, מעבר לכך שעברה על החוק וחדרה לפרטיות, היא מצפה לנקיטת צעדים מצד בית החולים שמקרה כזה לא יקרה שוב בעתיד. עוד היא אומרת כי היא שוקלת לתבוע את בית החולים על החוויה שעברה.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בחדר ניתוח, כמו בכלל המערכים והמחלקות השונות שבמרכז הרפואי, עובדים צוות רפואי וסיעודי מכלל חלקי החברה הישראלית כולל דתיים וחרדים.

"האחות האחראית שאלה, כמו את כל מועמד, לגבי הסטאטוס המשפחתי שלו וזמינות לשעות עבודה נוספות כמקובל במערך זה. להבנתנו, וכפי שהעידה המועמדת בעצמה בסיום, אופי העבודה והדרישות שעלו, אינן עולות בקנה אחד עם זמינות ונכונות המועמדת.

לשמחתנו, כלל מערכי בית החולים מאוישים כעת במאה אחוז תקינה סיעודית ולכן אין לנו מקומות נוספים זמינים כעת להציע לה. שמרנו את קורות החיים שלה ונקרא לה מחדש עם התפנות תקנים במקומות חלופיים ובמקביל היא תמיד מוזמנת להמשיך להיות בקשר עם הנהלת הסיעוד להמשך למעקב".

בית חולים איכילוב אפלייה גזענות כלפי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד