ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זה הצפי להתחלה ולסיום

הקלה משמעותית בפקקים: נתיבים נוספים יתווספו לכביש 6

פרויקט ההרחבה יכלול הוספת נתיב רביעי ממחלף קסם ועד מחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון ועד מחלף עין תות | עבודות ההקמה צפויות להתחיל ב-2024, והפתיחה לתנועה ב-2028

הקלה משמעותית בפקקים: נתיבים נוספים יתווספו לכביש 6
כביש 6 צילום: Gili Yaari/Flash90

מתווה ההרחבה של כביש 6 יוצא לדרך: היום (שני), נחתם הסכם בין המדינה לבין הזכיין "דרך ארץ", שאושר על ידי הממשלה, להרחבת כביש 6. 

ההרחבה תכלול נתיב נוסף לכל כיוון בקטע הכביש ממחלף קסם ועד מחלף עין תות, וכן את הקמתו של מחלף בית נחמיה, בתמורה להארכת הזיכיון כפי שאושר על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. מטרת ההסכם שגובש על ידי משרדי האוצר התחבורה וחברת חוצה ישראל בע"מ, הרשות הממונה על הזיכיון, הינה הרחבת קיבולת הכביש לצורך מתן מענה לביקושים בקטע האמור.

פרויקט ההרחבה יכלול הוספת נתיב רביעי ממחלף קסם ועד מחלף עירון והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון ועד מחלף עין תות, מתוכנן כי הנתיב הנוסף באורך כולל של כ-120 ק"מ ישמש לתנועת רכבים רבי תפוסה (נתיב רב תפוסה).

תכולת הפרויקט לתכנון מימון, הקמה והפעלה גובשה במתכונת BOT כאשר עלות ההקמה תקבע באמצעות הליך תחרותי לקבלני המשנה בפיקוח המדינה. עבודות ההקמה צפויות להתחיל ב-2024, והפתיחה לתנועה ב-2028. תקופת הארכת הסכם הזיכיון לא תעלה על שלוש שנים.

בנוסף, סוכם כי האגרה שתשולם בגין נסיעת כלי רכב במשקל העולה על 4 טון תופחת ב-50%, בין השעות 03:00 – 05:30, על מנת לתמרץ רכבי משא כבדים להקדים את פעילותם ובכך להקל על גודש התנועה. 

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג התייחס לחתימת ההסכם ואמר: "ההסכם שנחתם היום להרחבת כביש 6 צפוי להקל בעתיד על העומס הרב בכביש תוך עידוד הנסיעה לרכבים רבי תפוסה. אגף החשב הכללי מוביל וימשיך להוביל פרויקטי תשתית מרכזיים מחוללי צמיחה בשיתוף עם המגזר הפרטי". 

מנכ"ל חברת חוצה ישראל, דן שנבך הגיב אף הוא ואמר כי "חברת התשתיות חוצה ישראל רואה בפרויקט ההרחבה הייחודי נדבך נוסף בפרויקט הלאומי כביש 6 והוכחה חיה להצלחה של הפרויקט. הרחבת הכביש בנתיב רב תפוסה, הקמת המחלף והמעבר לאגרה דיפרנציאלית צפויים להביא להפחתה בעומסי התנועה עבור הנוסעים הרבים שעושים שימוש יומיומי בכביש. חברת חוצה ישראל תמשיך להוביל פרויקטי תחבורה מורכבים בפריסה ארצית".

כביש 6 הקלה בפקקים נהגים תחבורה משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד