י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אספו כסף שלא ייקבר בקומות

בט' באב: קהל רב ליווה את אלכס ה'מת מצווה'

קהל רב התאסף אתמול שעתיים לפני צאת צום תשעה באב ברחוב ירושלים בבני ברק, בכדי ללוות את מת המצווה אלכס הכהן קונביסר ז"ל שנפטר גלמוד. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על קבורתו של אלכס ומי גייס כסף כדי שיובא לקבורה על פי ההלכה 

בט' באב: קהל רב ליווה את אלכס ה'מת מצווה'
הלווית אלכס קונביסר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מי כעמך ישראל: שעתיים לפני צאת צום תשעה באב יצאה הלוויתו של אלכס הכהן קונביסר ז"ל מרחוב ירושלים בבני ברק, שנפטר ללא בני משפחה קרובים לצדו ושעות על גבי שעות היה קשה לאתר בני משפחה קרובה, כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים' לאור פעילותם של זק"א ת"א שדאגו לאתר את המשפחה במשך לילה שלם לאחר שנפטר בבית החולים ללא קרובים.

המתנדבים איתרו רק בשעות הצהריים את בתו המתגוררת ברוסיה והיא נתנה אישור לקוברו כשהיא מצידה אישרה לקוברו גם בקומות. 

אלכס ז"ל היה דמות מוכרת ברחוב ירושלים והאזור, רק ביום שישי לפני שבועיים, יממה קודם אשפוזו בבית החולים הוא קנה במכולת בקבוק וודקה יקר והביא אותו לאחד מבחורי הישיבה שיהיה לו לכבוד שבת.

בחורי ישיבות הלומדים בסמוך סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי כמו כן בשבוע האחרון הוא עלה לבית המדרש של ישיבת 'תפארת ציון' נישק את הפרוכת של ארון הקודש וירד חזרה לביתו ובאותם ימים התעלף בביתו ומאז אושפז. 

כאמור, במטרה להשיג לו חלקת קבר שלא בקומות התגייסו לא מעט אנשים, הגאון רבי אשר גנס מראשי ישיבת 'קרית מלך' הסמוכה דאג שיקברו אותו בקבורה בבית החיים ברחובות ולא בקבורת קומות לאחר שלא היה כסף למשפחתו שלא נמצאים עמו לשלם לחלקה.

בתחילה גייסו גבאי בית הכנסת 'תפארת ציון' את הכסף למען המטרה, עד להתערבות הגר"א גנס שדאג שיקברו אותו בקבר רגיל בבית העלמין ברחובות ולא בקבורת קומות בבית העלמין ירקון, זאת לאחר שהשיג תורם שתרם את הקבר ובזכות כך זכה הגלמוד להיקבר בקבורה ע"פ ההלכה. 

וכך אתמול ראשון, שעתיים לפני צאת צום תשעה באב ליווה אותו קהל רב בכבוד גדול לו זה בדרכו האחרונה. 

צפו בתמונות:

 

מת מצווה הלוויה תפארת ציון קבורה בקומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד