י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למחרת סיום המבצע בעזה

לפיד הודה לנתניהו וסיכם: "כל המטרות הושגו"

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, מוסרו הערב הצהרות משותפות לתקשורת מקריית הממשלה בתל אביב, יממה למחרת סיום מבצע 'עלות השחר' | לפיד סיכם בסיפוק את המבצע הצבאי והפתיע עם תודה לנתניהו ולאופוזיציה כולה וקינח במסר על תשעה באב | צפו בדבריהם

לפיד הודה לנתניהו וסיכם: "כל המטרות הושגו"
לפיד וגנץ בהצהרה צילום: לע"מ

בהצהרה לתקשורת שנשאו הערב (שני) ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ מהקריה בתל אביב, הם סיכמו את מבצע 'שומר החומות' שהסתיים אמש בהפסקת אש, לאחר 55 שעות של לחימה במרכזו חוסלו שניים מבכירי הג'יאהד האסלאמי.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "מבצע "עלות השחר" החזיר לישראל את היוזמה. החזיר את ההרתעה הישראלית". כשהוא מציין בסיפוק כי "כל המטרות הושגו. כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האוייב מכה קשה".

למרות הסכם הפסקת אש שגובש לסיום הלחימה הצהיר ראש הממשלה "ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות כלפי הטרור. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם בחייו".

על טענות להרג חפים משפע אמר לפיד "במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב".

ראש הממשלה פנה לתושבי עזה ואמר: "יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו. יש עוד דרך לחיות. הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשנות וכלכלה, של פיתוח איזורי ופרוייקטים משותפים. הבחירה בידכם. עתידכם תלוי בכם".

ראש הממשלה הפתיע ולצד תודות לשר הביטחון בני גנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, לרמטכ"ל אביב כוכבי, לראש השב"כ רונן בר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הוא הודה גם לראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "אני רוצה להודות גם לאופוזיציה, לראש האופוזיציה נתניהו, שגילו אחריות ונתנו גיבוי לממשלה לאורך המבצע", אמר.

בדבריו הודה לפיד גם לנשיא המצרי עבאד אל פאתח א סיסי שהביא לרגיעה ולהסכם הפסקת האש והתחייב "אנחנו ממשיכים לפעול מולם להשבת בנינו הביתה. עד שהדר ואורון, זכרם לברכה, אברה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה".

ברוח ימי התקופה סיכם ראש הממשלה ואמר, "מוצאי תשעה באב, יחד עם מוצאי מבצע עלות השחר, הם הזדמנות להזכר בכך שהאוייבים שלנו הם בחוץ, לא בתוכנו. עלינו להזהר משנאת חינם. הדרך הנכונה להתייצב מול האתגרים העומדים בפנינו היא ביחד".

שר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרה: "ביוזמה, בעבודה מבצעית נכונה, ובתיאום נכון והדוק בין הדרג המדיני למבצעי השגנו שלושה יעדים במבצע "עלות השחר": 1. הסרת האיום המיידי מעוטף עזה. 2. שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות. 3. חיזוק ההרתעה תוך העברת מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות - שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה".

לדבריו, "אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית בכדי לשמור על הביטחון בארצנו, לחזק את היציבות במזרח התיכון, ולצמצם את ניסיונות ההתעצמות של אויבינו. גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך, נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות. מטהראן ועד חאן יונס", הצהיר.

גנץ העביר מסר לחמאס שהפעם ישב על הגדר ואמר, "אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים. נעשה זאת בהתאם לצורך שלנו, ובהתאם לשיקולים שלנו".

גם השר גנץ העביר מסר של אחדות: "אזרחי ישראל, אתמול ציינו את צום תשעה באב. דווקא בימים האלו של אבל וזיכרון חורבן בית המקדש – גילינו כולנו, סולידריות וחוסן לאומי. העובדה שכל אזרחי ישראל נכונים להיכנס למרחבים המוגנים, בכדי לאפשר לכוחות הביטחון להשיב את השקט לעוטף עזה אינה מובנת מאליה. היא מסמלת שדין העוטף כדין תל אביב וירושלים. שכל ישראל באמת ערבים זה לזה. כולי תקווה שנדע קצת יותר מהרוח הזו לאורך כל השנה - רק כך נוכל לאתגרים שלפתחנו".

הצהרה לתקשורת יאיר לפיד בני גנץ מבצע עלות השחר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד