י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לגומרה של תורה

לפני מטח הטילים: מעמד סיומים עם הצדיק בישיבה באשקלון 

הג'יהאד האסלאמי חיכה בסבלנות לגמר הסיום בישיבה לצעירים באשקלון. כשזכות לימוד התורה פסק מיד התחילו מתעופפים טילים על העיר. מי שהגיע לסיום היה הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי ששר עם הבחורים 'כד יתבין ישראל'. צפו בתיעוד משמחת התורה בעיר הדרומית

לפני מטח הטילים: מעמד סיומים עם הצדיק בישיבה באשקלון 
מעמד הסיומים בישיבה לצעירים אשקלון צילום: באדיבות המצלם

בישיבה לצעירים אשקלון בראשות הגאון רבי שמואל אלפא התקיים בסוף זמן קיץ מעמד סיום מסכתות גיטין קידושין שנלמדו ע"י תלמידי הישיבה במאמץ בל יתואר במשך כל זמן חורף וקיץ תשפ"ב כדי לזכות ולהגיע לסיימם בסיפוק עצום ובחדוות התורה. המעמד נערך קודם מטח הטילים על העיר בסוף השבוע. 

מי שהגיע במיוחד למעמד היה הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שהטריח עצמו בקושי רב מבני ברק להשתתף בסיום ודיבר בפני הבחורים בהתרגשות על מעלת סיום המסכת הנלמדת בישיבה וחשיבות עסק התורה מלש' "עסק" שהוא העסק המשתלם בעולם והלימוד צריך להיות לעסוק בדברי תורה-כביזנס ממש.

תוך כדי דיבורו אחזה התרגשות גדולה בגאון הצדיק ר' שימען גלאי והחל לנגן בקולו עם כלל בחורי הישיבה את מילות השיר "כד יתבין ישראל...חזו חזו בני חביבי..." בהתרגשות עילאית, ואף פתח עימם בריקוד של שמחה ובעוד שירי תורה וכיסופין.

כמו"כ השתתפו נשיא המוסדות הרב יצחק כהן ששיבח את הבחורים על עמלם בתורה במשך כל השנה ואת בחורי שיעור ג' שמסיימים והולכים ל"מזרח" של הישיבות הגדולות.

אביו של ראש הישיבה הגאון רבי משה אלפא דיבר להורים על חשיבות החינוך בבית, והצורך לייקר ולהחשיב את לימוד התורה הקדושה. ראש הכולל הגאון רבי נחום פבלוב שליטא אף נשא דברי חיזוק.

באירוע אף השתתף לאורך כל הערב ראש העיר אשקלון תומר גלאם, אשר עומד לימין הישיבה במשך כל השנה בידידות יוצאת דופן, יחד עם סגנו אברהם עשור המתמסר לכל עניני הישיבה בכל עת כאשר באירוע זה השתתף אף כהורה לבחור המסיים שיעור ג'.

מפעים ומרטיט היה לגלות, שברגע שפסק קול התורה בין היכלי הישיבה, הופצצה העיר במטר בלתי פוסק של טילים-למעלה מ 200 במספר, בחסדי שמים-ובזכות התורה- ללא נפגעים בנפש.

הישיבה לצעירים אשקלון שע"י מוסדות "מעיין חיים ושלום" נוסדה ע"י הרב חיים כהן בנו של מייסד ונשיא המוסדות הרב יצחק כהן שלוחא דרבנן עשרות בשנים. 

אשקלון הרב שמעון גלאי סיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד