ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
דרש צייתנות

ספר חדש: טראמפ רצה גנרלים "נאמנים לחלוטין כמו אלו של היטלר"

הנשיא דונלד טראמפ אמר ליועץ בכיר שהוא רוצה גנרלים "נאמנים לחלוטין" כמו אלה ששירתו את אדולף היטלר בלי לדעת שחלק מהגנרלים של היטלר ניסו להתנקש כמה פעמים במנהיג הנאצי, כך לפי ספר חדש על תקופת נשיאותו של טראמפ

ספר חדש: טראמפ רצה גנרלים "נאמנים לחלוטין כמו אלו של היטלר"
הנשיא טראמפ בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ רצה גנרלים "נאמנים לחלוטין" כמו אלה של הצורר הנאצי אדולף היטלר, כך נכתב בספר החדש שפרסמו סוזן גלסר ופיטר בייקר, שהיה כתב ה'ניו-יורק טיימס' בבית-הלבן. טראמפ אמר את הדברים ככל הנראה מבלי לדעת שחלק מהגנרלים של היטלר ניסו להתנקש כמה פעמים בחייו.

טראמפ התלונן בפני ג'ון קלי, אז ראש הסגל שלו וגנרל בדימוס בחיל הנחתים, "למה אתה לא יכול להיות כמו הגנרלים הגרמנים?" כשקלי שאל לאיזה גנרלים הוא מתכוון, טראמפ ענה: "הגנרלים הגרמנים במלחמת העולם השנייה".

"אתה יודע שהם ניסו להרוג את היטלר שלוש פעמים וכמעט הצליחו בזה?" תהה ראש הסגל וטראמפ לא האמין למשמע אוזניו, "לא, לא, לא, הם היו נאמנים לו לחלוטין", התעקש הנשיא.

קטע מהספר, שפורסם היום (שני) ב'ניו יורקר' מצייר תמונה של נשיא שהיה בסכסוך עם מנהיגי הצבא שלו, שנקרעו בין התפטרות במחאה לבין הישארות כחברים בממשל טראמפ כדי למנוע קטסטרופה גדולה יותר בהיעדרם. באחת השיחות אמר טראמפ לקלי שהוא לא רוצה שחיילים משוחררים פצועים יהיו חלק ממצעד יום העצמאות שהוא מתכנן.

"תראה, אני לא רוצה בחורים פצועים במצעד", אמר טראמפ. "זה לא נראה לי טוב" הוא הסביר כי במצעד יום הבסטיליה היו מספר תוכניות לחיילים משוחררים פצועים, כולל חיילים מרותקים לכיסא גלגלים שאיבדו גפיים בקרב.

קלי לא האמין למה שהוא שומע. "אלה הגיבורים", אמר לטראמפ. "בחברה שלנו, יש רק קבוצה אחת של אנשים שהם הרואיים יותר מהם, והם קבורים בארלינגטון". קלי לא הזכיר שבנו - רוברט, נהרג בפעולה באפגניסטן, והיה בין ההרוגים שנקברו שם. "אני לא רוצה אותם", חזר טראמפ. "זה לא נראה לי טוב".

דונלד טראמפ היטלר ספר חדש ג'ון קלי הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד