ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
85 ימים לבחירות

סקרי מנדטים ברקע סיום מבצע 'עלות השחר': מי נחלש ומי מתחזק

עם שוך הקרבות מעל שמי הדרום וברצועת עזה, סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב עדיין לא מבשרים תוצאה מכרעת ברורה בבחירות שייערכו בעוד 85 ימים. נראה כי אף גוש לא משיג ממשלה יציבה, אם כי לפי סקר אחד נתניהו עשוי להרכיב ממשלה של 63 אצבעות | כל הפרטים והנתונים

סקרי מנדטים ברקע סיום מבצע 'עלות השחר': מי נחלש ומי מתחזק
גנץ / נתניהו / לפיד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

85 ימים לבחירות, שלושה סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב (שני) יממה אחרי כלות מבצע 'עלות השחר' מעריכים כי גוש נתניהו והחרדים עומד על 59 מנדטים, כאשר לאף אחד מהגושים אין ממשלה, אם כי בסקר אחד שפורסם ב'חדשות 13' יש לנתניהו ממשלה של 63 עם מפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד שמצהירה כי תכפה ממשלת אחדות ולא תסכים לשבת בממשלת ימין צרה.

סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע עבור 'חדשות 12' מעריך כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו, היא עדיין הגדולה בכנסת עם 34 מושבים, אחריה 'יש עתיד' של יאיר לפיד עם 24, במקום השלישי 'כחול לבן - התקווה החדשה' בראשות בני גנץ עם 12 מושבים, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' עודנו עם נתון דו ספרתי - 10 מושבים.

לפיד וגנץ בעוטף עזה. צילום: חיים צח, לע"מ.

ש"ס בראשות אריה דרעי שהיתה המפלגה השלישית בגדולה בכנסת הנוכחית עם 9, יורדת למקום החמישי עם 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני שומרת על כוחה עם 7 מושבים,  גם 'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה בכנסת הנוכחית - 6,  מפלגת 'רע"מ' של מנסור עבאס מתחזקת בכוחה מ-4 ל-5, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מ-7 מושבים בכנסת הנוכחית ל-5 לפי הסקר, גם מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת מ-7 ל-5, בתחתית נמצאת מפלגת 'מרצ' שעדיין לא בחרה יו"ר חדש, עם 4 מושבים, לעומת 6 בכנסת הנוכחית.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם - 2.1% מהקולות.

תמונות הגושים: גוש נתניהו משיג 59 מנדטים, גוש לפיד-גנץ כולל רע"מ משיג 55, כשבתווך 'הרשימה המשותפת' עם 6 מנדטים.

סקר חדשות 13: ש"ס נחלשת לראשונה ל-7 מנדטים | יש ממשלה לנתניהו רק עם שקד

מהסקר, שערך סוקר 'חדשות 13', פרופ' קמיל פוקס, באמצעות חברת פרויקט 'מדגם' בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון ובאמצעות חברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה למהדורה המרכזית של הערוץ, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, בהשתתפות המפלגות הנוכחיות, תמונת המנדטים הייתה נראית כך:

גוש נתניהו משיג - 59 מנדטים, הקואליציה הנוכחית 51 מנדטים, 'הרוח הציונית' של איילת שקד - 4 מנדטים ו'הרשימה המשותפת' 6 מנדטים.

'הליכוד' משיגה לפי סקר 'חדשות 13', 34 מושבים, 'יש עתיד' – 22, 'הציונות הדתית' - 11 מושבים, 'כחול לבן התקווה החדשה' מביאה גם כן 11, ש"ס נחלשת לראשונה ל-7 מושבים, 'העבודה' נחלשת גם לפי סקר זה ל-5, 'יהדות התורה' כמו בכל הסקרים שומרת על כוחה עם 7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' – 6, 'ישראל ביתנו' נחלשת מ-7 ל-5.

דרעי ונתניהו במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

בתחתית נמצאות סמוך לאחוז החסימה שלוש מפלגות שעוברות אותו תוך סיכון לסיים מתחתיו עם ארבעה מושבים כל אחת, והן: 'מרצ', רע"מ של עבאס ו'הרוח הציונית' בראשות איילת שקד ויועז הנדל.

סקר 'כאן 11': על רקע המבצע בעזה, נתניהו נחלש ולפיד מתחזק 

מהסקר שערך סוקר 'כאן חדשות' דודי חסיד ומכון 'קנטאר' ופורסם הערב (שני) עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים: 'הליכוד' עם 33, 'יש עתיד' עם 23, 'כחול לבן - התקווה החדשה' עם 12 מושבים, 'הציונות הדתית' משיגה 11, ש"ס עם 8, 'יהדות התורה' - 7 מושבים.

'הרשימה המשותפת' עם 6, גם 'ישראל ביתנו' עם מושבים דומה - 6, 'העבודה' מקבלת גם בסקר כמו בשניים הקודמים, רק 5 מושבים, 'מרצ' בסקר זה חזקה יותר מהשנים הקודמים עם 5. מפלגת רע"מ נחלשת גם בסקר זה ומקבלת 4 מושבים. לפי סקר 'כאן 11' 'הרוח הציונית' לא עוברת את אחוז החסימה ומשיגה רק 2.1%.

לפי סקר זה, גוש נתניהו והחרדים עומד על 59, הגוש הנגדי על 51, כשבתווך 'הרשימה המשותפת' עם 6 ורע"מ עם 4 מושבים.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 מבצע עלות השחר בנימין נתניהו סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד