י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשש מהתגברות האלימות

מנהיג טליבאן פקיסטני בכיר נהרג באפגניסטן

מנהיג בכיר של מיליציית הטליבאן הפקיסטנית נהרג ביום ראשון בדרום מזרח אפגניסטן, מוות שעלול להכות פגיעה חמורה בשיחות השלום המתנהלות בין הארגון הקיצוני לבין פקידים פקיסטניים בסיוע מנהיגי הטליבאן הבכירים באפגניסטן

מנהיג טליבאן פקיסטני בכיר נהרג באפגניסטן
עומר חוראסאני צילום: רשתות חברתיות

עוזרו של מנהיג המיליציה הפקיסטנית של הטאליבן עומר חאליד חוראסאני, טען כי הוא מת בפיצוץ מטען חבלה בדרום מזרח אפגניסטן. "הוא כבר לא איתנו," אמר העוזר, אהסנולה אהסאן. "אללה ייתן לו את המקום הגבוה ביותר בגן עדן".

מותו מגיע בעקבות חודשים של שיחות שהחלו זמן קצר לאחר שכוחות הטליבאן האפגניים השתלטו על השלטון בקאבול לפני שנה. משלחות רבות נפגשו באפגניסטן מאז כדי לסייע לסיים את הסכסוך בן השניים, בין כוחות פקיסטניים לחמושים קיצונים. היו דיווחים סותרים ביום שני על נסיבות מותו של חוראסאני והמיקום המדויק בדרום מזרח אפגניסטן שבו התרחשה ההתנקשות.

אהסאן אמר ל'וושינגטון פוסט' כי שני מנהיגי טליבאן פקיסטניים נוספים שנסעו עם חוראסאני, המופתי חסן סוואטי וחאפיז דאולת חאן, נהרגו גם הם באותה תקרית. בשיחה מקוונת קצרה באמצעות טלגרם, הוא אמר שכל השלושה נהרגו ממטען חבלה מאולתר, אך הוא לא ציין היכן זה קרה או מי אחראי. הוא אמר שחוראסאני "הוביל את הוועדה למשא ומתן לשלום".

מותו של חוראסאני מסמן כישלון נוסף למאמצי הטליבאן לצמצם את האלימות בבית ובאזור. במקרה זה, הטליבאן עובד עם פקידים פקיסטניים כבר קרוב לשנה כדי ליצור הסכם שלום עם הטליבאן הפקיסטני, לאחר שהטליבאן באפגניסטן מתמודד עם האשמות מפקיסטן כי הוא תומך בחשאי בקבוצה. המאמץ הביא להפסקת אש בת חודש בנובמבר, אך הצדדים חידשו את ההתקפות לאחר מכן, לאחר שהטאליבן האפגני לא מסתדר עם הטאליבן הפקיסטני.

טאליבן אפגניסטאן פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד