י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרס של 100 דולר

העיר יצאה מסגר של 54 שעות לאחר חיפוש מלשינים

העיר מיקולאייב יצאה ביום שני מסגר של 54 שעות במהלכו עברו שוטרים מדלת לדלת בחיפוש אחר משתפי פעולה שלפי גורמים רשמיים אחראים לסיוע לכוחות רוסיים, ומסרו להם נקודות אסטרטגיות למטרות לרקטות שפוגעות בעיר מדי יום

העיר יצאה מסגר של 54 שעות לאחר חיפוש מלשינים
מושל מיקולאייב ויטלי קים צילום: פייסבוק

מושל אזור מיקולאייב, ויטלי קים, הכריז על מבצע דרמטי שאטם את העיר, ומנע מתושבים להיכנס או לצאת,מלדבריו, נעצרו חמישה אנשים ומספר כלי נשק הוחרמו, אך לא סיפק פרטים. "אני מצטער על אי הנוחות בסוף השבוע, אבל זה היה שווה את זה", אמר קים בהודעה ביום שני בבוקר.

הצורך למגר משתפי פעולה, לדברי המושל קים, היה נדרש במיוחד במיקולאייב, מקומות מעטים באוקראינה חוו סוג של מטחי טילים מתמשכים כמו העיר מיקולאייב בחוף הדרומי מאז החלה המלחמה לפני כמעט חמישה חודשים וחצי.

ההתקפות הרסו כ-1,200 בתים ובנייני דירות, לדברי ראש העיר, אולכסנדר סנקביץ'. מאז תחילת המלחמה נהרגו 132 תושבים ויותר מ-619 נפצעו. במהלך הסגר, שוטרים עברו מדלת לדלת ועצרו אנשים ברחוב, בדקו את המסמכים שלהם וגללו בטלפונים שלהם בחיפוש אחר ראיות לכך שהם נותנים מיקום לכוחות הרוסים.

העיר גובלת באזור חרסון, שנכבש ברובו על ידי כוחות רוסים. אזור זה הוא כעת המקום של התכתשויות יומיומיות כאשר הכוחות האוקראינים מנהלים מתקפת נגד שמטרתה לדחוף את הכוחות הרוסים מזרחה בחזרה מעל נהר דנייפרו. למרות שרוב הארטילריה הרוסית לא יכולה להגיע למיקולאייב, כוחות רוסים פגעו בה באמצעות רקטות ארוכות טווח.

בחודש שעבר המושל קים פרסם הודעה לכ-700,000 העוקבים שלו בטלגרם, פרס של 100 דולר עבור כל מידע שיוביל למעצרו של משתף פעולה. "עזור להציל את מיקולאייב מפגיעות רקטות" כתב.

דמיטרי בויצ'נקו, נהג משאית שמספקת מים למיקולאייב מדי יום מאודסה הסמוכה, אמר לתקשורת המקומית שהסגר איפשר לו לחדש את הקשר עם השכנים. התושבים הורשו לצאת מבתיהם, אך הם נאלצו להישאר בחצרותיהם, מה שגרם להתכנסויות מאולתרות בחוץ. "יש כאן אנשים שמעבירים את המיקום של החיילים שלנו", אמר בויצ'נקו. "זה עצוב, יש לנו בוגדים במולדתנו שחיים כאן".

מלחמת אוקראינה רוסיה סגר פרס כספי מלשינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד