י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דאגה במערב

דיווח: פוטין נתן הוראה לרוסיה לפרוס נשק גרעיני באוקראינה

מקורבים בקרמלין טוענים כי הנשיא וראש הממשלה לשעבר דמיטרי מדבדב אמר כי הנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין נתן את האישור לתקיפות גרעיניות באוקראינה. לטענת המקורבים אחד מעוזריו של פוטין הזהיר אותו כי המערב מבקש "להרוס את רוסיה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון

התקשורת הרוסית טוענת כי הנשיא וראש הממשלה לשעבר דמיטרי מדבדב אמר כי הנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין נתן את האישור לתקיפות גרעיניות באוקראינה, כך על פי מקורבים בקרמלין. ההודעה המדאיגה הגיעה מהנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב על שימוש בנשק גרעיני באוקראינה שמכהן כסגן ראש מועצת הביטחון הרוסית.

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, הנשיא לשעבר הציג את המערב כגוף שפועל בהתקפה גיאופוליטית "אגרסיבית ביותר על מוסקבה". הוא אמר כי "המטרה של המערב זהה - להשמיד את רוסיה".

בנוסף מקור אופוזיציה רוסי אמר כי הנשיא פוטין לא זנח את "האפשרויות להשתמש בנשק גרעיני במלחמה עם אוקראינה". ערוץ פרו פוטין SVR בטלגרם טען גם כי פוטין "נתן פקודות ישירות להכין אפשרויות כאלה". לדברי הערוץ "פוטין נוהג לתת פקודות להכין מספר אפשרויות ליישום מספר החלטות, ואחרי שהכין את כל האפשרויות, הוא בוחר את זו שהכי מוצאת חן בעיניו".

עוד נאמר, כי "אחד התרחישים להתפתחות המלחמה נמצא בהכנה אקטיבית, כאשר פוטין יוכל לממש את האפשרות של שימוש בנשק גרעיני טקטי, ההפגזות האחרונות של חיילים רוסים על תחנת הכוח הגרעינית זפורוז'יה שנכבשה על ידם באנרגודר היא חלק מיישום התרחיש הזה".

עוד דווח, בערוץ, כי "כאשר תוכנית זו תיושם, חלק מהמתקנים בתחנה יתפוצצו ויחידת הכוח תינזק, ופוטין יאשים את הנהגת אוקראינה בטרור גרעיני, ושימוש בנשק גרעיני על ידי אוקראינה, וכך יהיה לו תירוץ להשתמש בנשק גרעיני טקטי כאמצעי תגובה".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד