י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אפילו פרצו לכספת שלי"

דרמה בארה"ב: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר טראמפ

הנשיא לשעבר טראמפ הודיע בהצהרה כי סוכני FBI פשטו על אחוזתו בפאלם ביץ' שבפלורידה, "אפילו פרצו לכספת שלי", אמר ותקף: "זו התנהגות בלתי הולמת של תובעים, ניצול הנשק של מערכת המשפט ומתקפה של שמאל רדיקלי שלא רוצים נואשות שאתמודד לנשיאות ב-2024"

דרמה בארה"ב: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר טראמפ
דונלד טראמפ צילום: unsplash

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע הלילה (שלישי) כי סוכני FBI פשטו על ביתו בפאלם ביץ' שבפלורידה, "לאחר עבודה ושיתוף פעולה עם סוכנויות הממשלה הרלוונטיות, הפשיטה הבלתי מוקדמת הזו על ביתי לא הייתה הכרחית או הולמת", אמר טראמפ בהצהרה.

"שום דבר כזה מעולם לא קרה לנשיא ארצות הברית בעבר", המשיך טראמפ ותיאר "אפילו פרצו לכספת שלי". הסיבה מאחורי הפשיטה אינה ברורה. דוברי ה-FBI ומשרד המשפטים עדיין לא הגיבו באופן רשמי לפשיטה.

טראמפ האשים את הפשיטה במוטיבציה פוליטית, וטען כי היא "התנהגות בלתי הולמת של תובעים" ו"התנכלות של מערכת המשפט". עוד אמר "אלה זמנים אפלים עבור האומה שלנו, שכן הבית היפה שלי בפאלם ביץ', פלורידה, נמצא כעת במצור, פשטו עליו קבוצה גדולה של סוכני FBI. שום דבר כזה לא קרה מעולם לנשיא ארצות הברית בעבר", אמר בהצהרה הלילה.

לא ברור לשם מה נועדה הפשיטה, איזה סוג צו מבוצע ומה הסוכנים מחפשים. טראמפ אמר: "זו התנהגות בלתי הולמת של תובעים, ניצול הנשק של מערכת המשפט ומתקפה של דמוקרטים שמאל רדיקלי שלא רוצים נואשות שאתמודד לנשיאות ב-2024, במיוחד בהתבסס על הסקרים האחרונים, ושכמו כן יעשו הכל כדי לעצור את הרפובליקנים והשמרנים בבחירות האמצע הקרובות".

"תקיפה כזו יכולה להתרחש רק במדינות שבורות של עולם שלישי, למרבה הצער, אמריקה הפכה כעת לאחת מאותן מדינות, מושחתות ברמה שלא נראתה בעבר, הם אפילו פרצו לכספת שלי, מה ההבדל בין זה לבין ווטרגייט, שם פרצו פעילים לוועד הלאומי הדמוקרטי? כאן, הפוך, פרצו הדמוקרטים לביתו של הנשיא ה-45 של ארצות הברית".

עוד כתב טראמפ: "עמדתי מול השחיתות הבירוקרטית של אמריקה, החזרתי את הכוח לאנשים, ובאמת עבדתי למען ארצנו, כמו שלא ראינו מעולם. הממסד שנא את זה. כעת, כשהם צופים במועמדים שלי זוכים בניצחונות גדולים, ורואים את הדומיננטיות שלי בכל הסקרים, הם מנסים לעצור אותי, ואת המפלגה הרפובליקנית פעם נוספת. יש לחשוף ולעצור את הפקרות החוק, הרדיפה הפוליטית וציד המכשפות".

לא ברור אם טראמפ היה בביתו בפלורידה כשהפשיטה התרחשה, שכן ככל הידוע הוא שהה בטקסס בסוף השבוע. כאשר בדרך כלל הוא מבלה את חודש אוגוסט במועדון הגולף שלו בניו ג'רזי.

טראמפ מעורב במספר עניינים משפטיים, כולל החקירה של משרד המשפטים על המאמצים לבטל את הבחירות לנשיאות ב-2020. ג'ון רולי, תובע פדרלי לשעבר של מספר לקוחות של טראמפ, מייצג כעת את הנשיא לשעבר בשיחות עם משרד המשפטים.

החיפוש נערך בבוקר יום שני, כך לפי ה'ניו יורק טיימס', אם כי טראמפ טען שסוכנים שהו באחוזתו המפוארת שעות רבות לאחר מכן.

דונלד טראמפ FBI פלורידה נשיא ארצות הברית פשיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד