י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא תעלה מחירים

המאבק ביוקר המחיה נמשך: חברת הענק מתקפלת

אחרי שהציבה אולטימטום ותנאים לרשתות השיווק, חברת הייבוא וההפצה 'דיפלומט' מתקפלת ולא תעלה מחירים. כך הודיעה חברת שופרסל | יו"ר ההסתדרות מברך על כך אך מודיע על המשך המאבק ביוקר המחיה

המאבק ביוקר המחיה נמשך: חברת הענק מתקפלת
סופרמרקט צילום: Nati Shohat/Flash90

אחרי שהתעקשה להעלות מחירים, חברת הייבוא 'דיפלומט' שחולשת על מוצרים רבים מתקפלת. 'שופרסל' הודיעה אתמול (שני) כי הגיעה להבנות עם חברת ההפצה והייבוא שלא תייקר את מוצריה. כך דווח ב'כאן 11'.

בשבוע שעבר פרסמה כתבת הערוץ דנה ירקצי כי חטיבת המזון של החברה מתעקשת על עליית מחירים של ארבעה מוצרים, בהם עוגיות 'לוטוס' ו'אוריאו', וטונה 'סטארקיסט'. על פי הפרסום, 'דיפלומט' לא סיפקה אז את המוצרים הללו לקמעונאיות.

שופרסל כתבה בהודעתה אתמול: "שופרסל שמחה להודיע כי הגיעה להבנות עם חברת דיפלומט, לפיהן העלאת מחירים לצרכן הישראלי אינה באה בחשבון בעת הזו. נמשיך לפעול ככל שביכולתנו על מנת להילחם ביוקר המחייה". 

בשבוע שעבר הודיעה דיפלומט כי תעלה את המחירים אך תנפיק מתווה מבצעים שיעגנו את המחיר לפני ההתייקרות עד החגים. בנוסף הודיעו לרשתות השיווק כי לא תספק סחורה לחברה שלא תשתף איתה פעולה במהלך.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על הודעת 'שופרסל' כי הגיעה להבנות עם חברת דיפלומט לפיהן לא תייקר את מוצריה, וציין כי "זו הוכחה לכך שהמאבק שהובלנו בשבועיים האחרונים, ועדיין לא נגמר, מביא תוצאות והכוח נמצא בידי הצרכנים. לא ניתן לחברות הגדולות לעשוק אותנו".

לדברי בר-דוד, "הישראלים גמרו להיות פראיירים. נמשיך ונפעל מול כל מי שלוקח חלק בטירוף המחירים במדינת ישראל".

בנוסף, בעקבות הרגיעה הביטחונית עם סיומו של מבצע 'עלות השחר', הורה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לחדש את צעדי המאבק בעושק המחיה.

הצעדים כוללים בין היתר את המשך מבצע השטח "קונים חכם ונלחמים בעושק המחיה". מאות עובדי וחברי ההסתדרות, אנשי מרחבים ונציגי הנוער העובד והלומד יגיעו לעשרות מרכזי קניות ברחבי הארץ, יחלקו לצרכנים חומרי הסברה, חולצות ושקיות רב פעמיות לרכישת מזון, יסבירו איך לקנות חכם ויסייעו בהרכבת סל מוצרים מוזל ונגיש.

כמו כן יתקיימו בימים הקרובים עצרות מחאה מול בתיהם של בכירים במשק, בדרישה למנוע את המשך העלאות המחירים.

במקביל ההסתדרות ממשיכה בקמפיין שכולל פרסום בטלוויזיה, פריסה של שלטי חוצות, הפצת חומרי הסברה ומודעות בעיתונות. מיליוני נהגים כבר נחשפו לקמפיין דרך אפליקציית ווייז. ההסתדרות ממשיכה לקבל פניות נוספות להצטרף למאבק מפעילים חברתיים, ועדים ואזרחים.

יוקר המחיה דיפלומט שופרסל העלאת מחירים עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד