י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפשיטה החריגה

מסמכים סודיים: מה חיפש ה-FBI במעון הנשיא לשעבר טראמפ

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, זעם אתמול לאחר שה-FBI ערך חיפוש חריג בביתו בפאלם ביץ', פלורידה, ופרץ שם את הכספת | המהלך מאותת על הסלמה משמעותית בחקירות השונות על תקופת החודשים האחרונים של הנשיאות שלו | החיפוש עורר תגובה זועמת בקרב תומכיו 

מסמכים סודיים: מה חיפש ה-FBI במעון הנשיא לשעבר טראמפ
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

סוכני FBI פתחו במבצע חיפושים במעונו של הנשיא לשעבר טראמפ במאר-א-לאגו בפלורידה, החיפוש, לפי מספר אנשים שמכירים את החקירה, מתמקד בחומר שטראמפ הביא עמו למאר-א-לאגו, המעון הפרטי שלו, כשעזב את הבית הלבן. הקופסאות האלה הכילו דפים רבים של מסמכים מסווגים, כך מדווחים כלי תקשורת בארה"ב.

טראמפ עיכב את החזרת 15 ארגזים של חומר שהתבקש על ידי גורמים רשמיים בארכיון הלאומי במשך חודשים רבים, ורק עשה זאת כאשר נוצר איום בפעולה כדי להחזיר אותם. התיק הועבר למשרד המשפטים על ידי הארכיון בתחילת השנה.

משרד המשפטים הגביר את החקירה שלו בנוגע למאמציו של טראמפ להישאר בתפקיד לאחר ההפסד בקלפי בבחירות 2020, וכשהנשיא לשעבר עומד גם בפני חקירה פלילית בג'ורג'יה בנוגע לנסיון הטיית הבחירות, עומד בפני חקירה על פעולות אזרחיות בניו יורק בנוגע לעסקיו.

דרמה בארה"ב: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר טראמפ

טראמפ תקף מזמן את ה-FBI ככלי של דמוקרטים שרוצים להתנכל אליו, החיפוש אתמול עורר תגובה זועמת בקרב תומכיו במפלגה הרפובליקנית ובימין הקיצוני של הפוליטיקה האמריקאית. קווין מקארתי מקליפורניה, המנהיג הרפובליקני בבית הנבחרים, אמר כי בכוונתו לחקור את התובע הכללי מריק גרלנד אם הרפובליקנים ישלטו על בית הנבחרים בנובמבר.

ה-FBI היה צריך לשכנע שופט שיש סיבה סבירה לכך שבוצע פשע, ושסוכנים עשויים למצוא ראיות במאר-א-לאגו, כדי לקבל צו חיפוש. המשך חיפוש בביתו של נשיא לשעבר מצריך חתימה מצד בכירים בלשכה ובמשרד המשפטים. החיפוש, לעומת זאת, לא אומר שהתובעים קבעו שטראמפ ביצע פשע.

נציג ה-FBI סירב להגיב, וכך גם פקידי משרד המשפטים. מנהל ה-FBI, כריסטופר ריי, מונה על ידי טראמפ. אריק טראמפ, אחד מבניו, אמר לפוקס ניוז שהוא זה שהודיע ​​לאביו שהחיפוש מתרחש, ולדבריו צו החיפוש קשור למסמכים נשיאותיים.

החיפוש של ה-FBI בביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה גרר ביום שני בערב גינוי מהיר מצד כמה מושלים רפובליקנים שתמכו בטראמפ לפיו נעשה שימוש נגדו בכוח של משרד המשפטים.

טראמפ תקף את החיפוש שנראה כי הוא מתמקד בחומר שעלול להיות מסווג שלקח מהבית הלבן לביתו בפאלם ביץ' כ"נשק של מערכת המשפט" ומאמץ למנוע ממנו להתמודד לנשיאות שוב ב-2024.

עוזריו הבכירים של הנשיא ביידן גילו על החיפוש של ה-FBI במאר-א-לאגו מדיווחים בטוויטר ולא קיבלו הודעה מוקדמת, לפי מקור דמוקרטי שמכיר את הנושא. בכירים בבית הלבן ראו את החדשות באמצעות הצהרת הנשיא לשעבר טראמפ.

דונאלד טראמפ חוקרי FBI צו חיפוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד