י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לנוכח ההתרעות

הממשלה מסרבת לתקצב הקמת מגדל אשפוז ממוגן

הממשלה לא מוכנה לתקצב את העלויות של מגדל אשפוז ממוגן שמגיעות ל-100 מיליון שקלים. מנהל בית החולים הזהיר כי ללא מימון מהממשלה לא ניתן לבצע בינוי ממוגן והוסיף: "אל תפקירו את ביטחון תושבי הדרום ואת בריאותם בעתות לחימה"

שיגור טילים לעבר ישראל
שיגור טילים לעבר ישראל צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

מנהלת בית החולים אסותא באשדוד קוראת לשר הביטחון גנץ לפעול להקמת מגדל אשפוז ממוגן. על פי הפרסום בתוכנית ב'הבוקר הזה' ב'כאן רשת ב', בניין המגדל הממוגן כבר אושרה, אך הממשלה לא מוכנה לתקצב.

מנהל בית החולים באשדוד ד"ר ארז בירנבוים פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ וטען כי בית החולים נבנה כשמרביתו ממוגן, לנוכח האיום הבטחוני הנשקף מרצועת עזה וכי אסותא אשדוד מהווה נכס אסטרטגי להמשך הרציפות התפקודית של הרפואה בדרום. לצד זאת, כתב כי בית החולים קטן מדי בשלב זה ביחס לאוכלוסיית אשדוד וכי כבר כיום יש מצוקת אשפוז של ממש ותושבי האזור נאלצים להתמודד עם המתנה במיון של למעלה מ-90 שעות.

הוא הוסיף כי משרד הבריאות אישר הקמת מגדל אשפוז בבית החולים, שמתוכנן להיות ממוגן וכי יש להכשיר את 2 קומות החניה התת קרקעיות שיבנו במגדל כקומות ממוגנות. אך משרדי הבריאות והאוצר לא מוכנים לתקצב את העלויות בסך כ-100 מליון ש"ח מדי שנה במשך 5 שנים. דר' בירנבוים הזהיר כי ללא מימון המדינה לא ניתן לבצע בינוי ממוגן והוסיף: "אל תפקירו את ביטחון תושבי הדרום ואת בריאותם בעתות לחימה".

ממשרד הבריאות נמסר ל'כאן חדשות' בתגובה כי "מדינת ישראל השקיעה סכומים רבים בבנייה ובמיגון בית החולים אסותא אשדוד וכי ישנם מגעים להשתתפות בתקצוב המגדל המתוכנן והחניון המדובר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי _המשרד העביר מאות מיליוני ש"ח לפיתוח בית החולים וכי גם כעת ממשיכה המדינה לתמוך בבית החולים תקציבית במסגרת מודל התקצוב הלאומי. במשרד הוסיפו כי על כל הרחבה עתידית של בית החולים להיעשות בכפוף וכחלק מתכנית החומש של משרד הבריאות להרחבת מערך האשפוז בישראל, ובהתאם לסדרי העדיפויות הלאומיים שמותווים במסגרתה. תכנית המיטות הבאה לשנים 2023 ואילך צפויה להיות נידונה בדיוני התקציב הקרובים, ובגינה תינתן גם תמיכה לפתיחת מיטות חדשות".

שיגור טילים אסותא אשדוד משרד הבריאות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד