ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המגעים בין סמוטריץ' לבן גביר

ב'נעם' לא מוותרים ומנהלים שיחות; יציגו מפגן כוח

על רקע הניסיונות של בן גביר וסמוטריץ' להגיע להסכמות, במפלגת 'נעם' שכרגע לא צפויה להיות חלק מהאיחוד המסתמן, לא מוותרים ומקיימים שיחות לגבי הצטרפותן | דרישתם ל-2 מקומות בעשירייה עשויה להוות מכשול | הערב יציגו מפגן כוח בתקווה שיעזור במו"מ; הרב טאו צפוי לקחת חלק

ב'נעם' לא מוותרים ומנהלים שיחות; יציגו מפגן כוח
סמוטריץ' ואבי מעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים בין 'הציונות הדתית' ל'עוצמה יהודית' עדיין תקועים, ובינתיים במפלגת 'נעם', המפלגה השלישית שהייתה ברשימה, מנסים להיות גם כן חלק מהחיבור והערב (שלישי) יקיימו מפגן כוח בתקווה שהמהלך יסייע להם במו"מ.

במפלגה, שלא התערבו עד כה באופן משמעותי בשיחות בין סמוטריץ' לבן גביר, מקיימים בימים האחרונים שיחות לגבי מקומות ברשימה המאוחדת אם תצא אל הפועל, כשכרגע הם מחוצה לה. "אנחנו מדברים עם כל השחקנים גם במגרש הציונות הדתית ובמגרשים אחרים", אומר יו"ר 'נעם', חבר הכנסת אבי מעוז.

לפי ההסכם המתגבש, 'הציונות הדתית' מקבלת את מקומות 1,3,4,6,8, ב'עוצמה יהודית' את מקומות 2,5,8,10, כשישנה מחלוקת לגבי זהות המועמד השביעי - כך שלא ברור היכן תוצב המפלגה המזוהה עם ישיבת הר המור, שדורשת שני מקומות בעשירייה הראשונה.

במקביל, הערב ב'נעם' מקיימים מפגן כוח משמעותי - ועידה בהשתתפות אלפי פעילים ורבני המפלגה, מתוך תקווה שהאירוע יסייע במו"מ. מי שאישר את השתתפותו הוא הרב צבי טאו, נשיא ישיבת הר המור והרב הרוחני של המפלגה, ואם לא יבטל ברגע האחרון, הוא צפוי לקחת חלק פעיל באירוע.

אם לא יצליחו להתברג באיחוד, במפלגה אומרים כי הם מתכוונים לרוץ בכל מקרה עד הסוף כך שייתכן וישרפו קולות. בתוך כך, גורם המעודכן במגעים בין סמוטריץ' לבן גביר אמר אמש כי כרגע המו"מ תקוע.

המחלוקת כאמור היא על המקום השביעי, ב'ציונות הדתית' רוצים את סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, וב'עוצמה יהודית' את פעילם אלמוג כהן. בן גביר הציע פשרה לפיה כהן יהיה המועמד, ובתמורה הוא ישריין את מקום 10 לטובת נציג של סמוטריץ' - אך לפי שעה לא קיבל מענה.

בחירות לכנסת ה-25 הרב טאו אבי מעוז מפלגת נעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד