י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האפליה באיכילוב

פרופ' גמזו הורה לזמן שוב את האחות החרדית

בעקבות הפרסום אמש על החוויה המשפילה שעברה צעירה חרדית כשניסתה להתקבל לעבודה בבית החולים איכילוב, מנכ"ל בית החולים, פרופ׳ רוני גמזו, הורה לזמנה לראיון חוזר אצל סמנכ"ל הסיעוד, האישה סירבה וטענה כי היא לא רוצה לעבוד במקום שפגע בה

פרופ' גמזו הורה לזמן שוב את האחות החרדית
רוני גמזו צילום: FLASH90

חשיפת 'בחדרי חרדים' אמש על האפליה הקשה שחוותה אישה צעירה מבני ברק להתקבל לעבודה בבית החולים איכילוב עוררה סערה ברחוב החרדי ואף התעניינות בתקשורת הכללית. בנוסף לכך, מספר נשים חרדיות, אחיות בהכשרתן, סיפרו על חוויה המשפילה שחוו בעשור האחרון כשניסו להתקבל לעבודה באחדים מבתי החולים בארץ. אחת מהן סיפרה: "אמרו לי שלא אוכל ללבוד בגד צנוע מתחת לחלוצה הקצרה שמספק ביה"ח", היא הוסיפה שלקח לה זמן רב עד שמצאה עבודה כאחות.

בעקבות הפרסום אמש הורה מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ׳ רוני גמזו, לזמנה לראיון חוזר אצל סמנכ״ל הסיעוד ולהציע לה עבודה שתיתן מענה לצרכיה, אך הצעירה אומרת הבוקר ל'בחדרי' כי היא כלל לא בוטחה שפגישה כזו רלוונטית וכי היא אינה מעוניינת לעבוד במקום בו עברה חוויה כל כך משפילה.

כזכור, אמש פרסמנו כי א' אישה צעירה מבני ברק, אחות בהכשרתה, הגיעה אתמול (שני) לבית החולים איכילוב לראיון עבודה בחדרי הניתוח לאחר שעברה את שלב המיונים הראשונים. כבר בעת שנכנסה אל חדר המראיינת הרגישה בעוינות כלפיה מרגע שראתה שהיא לבושה כחרדית, "מאיפה את"? שאלה המראיינת. לאחר שהשיבה כי היא מבני ברק, הודיעה לה המראיינת: "זה לא מתאים אצלנו, את הרי תרצי עוד ילדים".

האישה הייתה בהלם. היא מעולם לא נתקלה בחוויה כל כך משפילה וגזענית כלפיה, לא רק שהמראיינת שאלה אותה בניגוד לחוק ובצורה החודרת לפרטיותה על מצבה המשפחתי והטיחה בה, "כי בטח את לא מסתפקת במספר הילדים שיש לך ותרצי עוד ילדים". הדברים נאמרו בניסיון לטעון כי היא אינה מתאימה לתפקיד לשעות העבודה בחדרי הניתוח. המרואיינת הצעירה שאלה את המראיינת האם, "אין עוד נשים עם ילדים שעובדות כאחיות בחדר הניתוח?" המראיינת פטרה אותה בתשובה "זה לא אותו דבר".

המראיינת סיכמה את ריאיון העבודה בכך שהמרואיינת מסכימה לכך שהיא אינה מתאימה לתפקיד ושהשעות אינן רלוונטיות עבורה, וזאת למרות מחאתה כי אינה מסכימה לכך וטענתה המשרה אכן מתאימה לה, וכך הסתיים לו הריאיון.

מבית החולים איכילוב נמסר אמש בתגובה כי "בחדר ניתוח, כמו בכלל המערכים והמחלקות השונות שבמרכז הרפואי, עובדים צוות רפואי וסיעודי מכלל חלקי החברה הישראלית כולל דתיים וחרדים. להבנתנו, וכפי שהעידה המועמדת בעצמה בסיום, אופי העבודה והדרישות שעלו, אינן עולות בקנה אחד עם זמינות ונכונות המועמדת.

כאמור הבוקר, התקשרו מבית החולים לצעירה ונאמר לה כי בעקבות הפרסום אמש הורה מנכ"ל בית החולים איכילוב, פרופ׳ רוני גמזו, לזמנה לראיון חוזר אצל סמנכ״ל הסיעוד, הצעירה סירבה לעת עתה ואמרה כי היא אינה מסוגלת לעבוד במקום שהשפיל אותה.

בית חולים איכילוב רוני גמזו אפליה גזענות כלפי חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד