ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

האם אופנה עדכנית יכולה להשתלב עם אורח חיים דתי

בשנים האחרונות החלו להופיע בגדים צבעוניים יותר, גם אם מדובר בצבעים שקטים ונעימים לעין. גם בדים רכים, בדים בעלי כיווצים ואף מלמלות לנשים, נראים יותר בחנויות האופנה המקומיות או ברשתות. בעזרת אקססוריז נלווים, ניתן לרענן את ההופעה החיצונית, בין אם בעזרת שעון מעוצב, תכשיטים מעודנים או סיכות דש וסיכות יפות לשיער

האם אופנה עדכנית יכולה להשתלב עם אורח חיים דתי
אנשים מבוגרים צילום: פיקסביי

אורח חיים דתי נותן מקום של כבוד לפנימיות של האדם. זהו אורח חיים מסורתי, במובן המכבד של המילה, במובן של צניעות, טוהר המשפחה ושמירה על מצוות שבין האדם למקום ובין אדם לחברו. ובכל זאת, אין שום סיבה להזניח את ההופעה החיצונית. מסתבר שיותר ויותר גברים דתיים ונשים דתיות מעוניינים להתלבש בצורה נאה, תוך שמירה על אורח החיים ועל צניעות ראויה. זה אכן אפשרי ולא מעט מעצבי ומעצבות אופנה, דתיים או מסורתיים, נותנים לכך מענה.

מראה צנוע אך גם אופנתי

יש דברים שהצניעות יפה להם, אך עדין חיוניים לאנשים מסוימים. לדוגמה לבוש תחתון נוח או מוצרי ספיגה למבוגרים נחוצים, צריך לספק את הביקוש לכך, אך עדיין לא נרצה לדבר על כך בראש חוצות. אבל אין צורך להתעלם מהעובדה שצעירים ולא רק הם, רוצים כיום להתלבש בצורה נאה ואופנתית יותר, מעבר למה שהיה מקובל בדורות הקודמים. פריטי לבוש בעיצובים נאים אך גם צנועים, מספקים לכך מענה. אפילו מותגי אופנה מובילים כבר הבינו שקיים ביקוש בלתי מבוטל. בקהילות של שומרי תורה ומצוות אפשר למצוא מותגי לבוש לרבות שמלות, כובעים, חליפות, שהולמים היטב את אורח החיים האדוק או המסורתי, אך גם נוחים ונעימים לעין. אסתטיות ולבוש מוקפד בהחלט יכולים לבוא לצד ערך המשפחה, כיבוד הזולת והצניעות הראויה.

הטרנד מתרחב: אופנה צנועה ועדכנית לכל גיל

בתחום האופנה לדתיים ודתיות, ישנו מקום של כבוד למה שניתן לכנות – אופנה צנועה. ומסתבר שלא רק הצעירים שטרם הקימו משפחה מעוניינים בכך. גם הדור הבוגר יותר, לרבות בעלי שיער שיבה או כאלה שמפאת גילן נעזרות באביזרים כגון תחבושות לבריחת שתן, מצטרפים למגמה של הלבוש היפה, הנוח, הצנוע והעדכני. כן, כיום ניתן למצוא לכל גיל פריטי לבוש ואופנה, לרבות סריגים, צעיפים, פריטי הנעלה, חצאיות מתרחבות עם רוכסנים, מעילים, ג'קטים וכיוצא בזה. והכל הכל – עומד בסטנדרטיים של צניעות מחד, ויופי ומכובד מאידך.

בשנים האחרונות החלו להופיע בגדים צבעוניים יותר, גם אם מדובר בצבעים שקטים ונעימים לעין. גם בדים רכים, בדים בעלי כיווצים ואף מלמלות לנשים, נראים יותר בחנויות האופנה המקומיות או ברשתות. בעזרת אקססוריז נלווים, ניתן לרענן את ההופעה החיצונית, בין אם בעזרת שעון מעוצב, תכשיטים מעודנים או סיכות דש וסיכות יפות לשיער.

אופנה צנועה, עדכנית ויפה במחירים נוחים

מלבד הסגנון הצנוע יותר, יש עוד הבדלים ראויים לציון שבין אופנה בקרב קהל יעד חילוני לבין אופנה המיועדת בראש ובראשונה לקהל יעד דתי או מסורתי. בקרב חילוניים, ההוצאה האישית או המשפחתית עבור אופנה, נחשבת לגבוהה בדרך כלל. מסורתיים ודתיים נוטים הרבה פחות להקצות תקציב עבור אופנה יקרה. פריטים יקרים ומושקעים יהיו לרוב חולצות, חליפות, שמלות והנעלה לימי שבת וחג ולאירועים מיוחדים. אולם בתי עסק מתמחים יודעים לספק לקהל הדתי פתרונות לבוש ואופנה, באיכות טובה ובמחירים נוחים ומשתלמים ליום יום.

היצע מפתיע של אלפי חליפות

ובל נחשוב כי רק נשים מחפשות אופנה נאה, צנועה אך עדכנית. ישנם לא מעט בתי מסחר שמתמחים בבגדי גברים לנערים ולמבוגרים, מסורתיים, דתיים או חרדיים. חלק מבתי המסחר הללו מחזיקים מלאי של מאות ואף אלפי פריטים שונים. כלומר, כל אחד יוכל למצוא את החליפה או יתר פריטי הביגוד הנחוצים, בסגנון נאה.

לסיכום, אופנה צנועה לא חייבת להיות בלתי אופנתית או לא נעימה לעין. להפך, הדור הנוכחי מביא עימו בשורה חדשה, שהולכת וסוחפת גם את הבוגרים יותר ואף את המבוגרים. גזרות נאות, הופעה מטופחת, אך ברוח המסורת.

 

אופנה צנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד