כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זריזין מקדימין

התחלתם 'שידוכים'? כך תמנעו עגמת נפש מיותרת

לפני שלל ההצעות שינחתו עליכם בעזרת ה', חשוב שתדעו: את הבדיקות הגנטיות של 'דור ישרים' עושים כבר עכשיו ולא כאשר נמצאים עמוק בתוך התהליך. כך תוכלו לחסוך עוגמת נפש מיותרת והוצאות כספיות רבות

התחלתם 'שידוכים'? כך תמנעו עגמת נפש מיותרת
מעבדות דור ישרים צילום: יח"צ

הגעתם לגיל השידוכים בשעה טובה?

אז אתם בוודאי מכירים את 'דור ישרים'. הפעילות המבורכת שלהם זוכה להדים רבים ובצדק. כל מי שמגיע לגיל השידוכים יודע שהמשימה הראשונה שעליו לבצע היא ללכת להיבדק ב'דור ישרים' על מנת להשתדל למנוע היתכנות של מחלות גנטיות לא עלינו . למעבדות 'דור ישרים' יש את אישורי התקנים המחמירים ביותר בארץ ובעולם והן פועלות תחת נהלי אבטחת איכות בינלאומיים. במטרה להבטיח  שהמעבדות ב'דור ישרים' יספקו תמיד את סל הבדיקות הגנטיות המתקדם והמקצועי ביותר על מנת לוודא התאמה גנטית בין בני זוג לפני האירוסין.

זכרו: ככל שמקדימים להיבדק חוסכים עוגמת נפש מיותרת והמתנה ממושכת.

לפני שלל ההצעות והבירורים חשוב שתדעו: את הבדיקות הגנטיות של 'דור ישרים' עושים כבר עכשיו ולא כאשר נמצאים עמוק בתוך התהליך. כך תוכלו לחסוך עוגמת נפש מיותרת והוצאות כספיות רבות. במקרים רבים החתן והכלה המיועדים עושים את הבדיקה הגנטית רק כאשר השידוך מתקדם כבר לכיוון חיובי. אך לפיענוח הבדיקות ולקבלת התוצאות לוקח כמה חודשים לחזור מהמעבדה. וכך נוצר מצב של ציפייה דרוכה ומתח נפשי רב של שני הצדדים ולעיתים זה אף נגמר במפח נפש בשל אי התאמה גנטית בין הבדיקות. והגם שישנה אפשרות לזרז את מועד קבלת תוצאות הבדיקה אבל בדיקה מהירה שכזו  כרוכה בעלות כספית גבוהה שניתן היה לחסוך אותה, לו רק היו נבדקים קודם...

כמו כן, גם לבדיקה המהירה לוקח פרק זמן מסוים אותו אי אפשר לזרז בשום צורה!

ועכשיו לבשורה המשמחת:

לאחרונה הודיעו ב'דור ישרים' על הרחבתו ושדרוגו של פאנל מערך הבדיקות למניעת מחלות גנטיות. פאנל  הבדיקות שהיה קיים עד היום הורחב, והוא יכלול מעתה בדיקות נוספות למחלות חדשות שעד כה לא נבדקו. כל זה התאפשר בזכות החידושים הטכנולוגיים ש'דור ישרים' עוסקת בפיתוחם כל העת. גם שם הפאנל  ישתנה בהתאם והוא יקרא "הפאנל הבסיסי המשודרג". והוא יכלול מחלות רבות נוספות של בני אשכנז ועדות המזרח.
בעבר היה מקובל לחשוב כי בני עדות המזרח לוקים פחות במחלות גנטיות, אך בעקבות הצטברות עדויות על מקרים רבים ומצערים של מחלות גנטיות גם בקרב בני עדות המזרח, ולאחר שמשרד הבריאות יצא בהמלצה גורפת שגם עליהם להיבדק, התאימו זה מכבר ב'דור ישרים' את סל הבדיקות גם עבור מחלות הנוגעות לבני עדות המזרח ויוצאי תימן.
חשוב לדעת!

עשיתם את הבדיקה בעבר ולא התארסתם עדיין?

יש לכם אפשרות לפנות לארגון ולבקש לשדרג את סל הבדיקות שביצעתם כבר. בדרך כלל לא תידרשו לבוא שוב ולהיבדק פיזית או לשאת בתשלום נוסף! בעוד שבארגונים שונים מנסים לגבות כמה שיותר כספים ולהגדיל את הרווח, ב'דור ישרים' מנסים לחסוך לכם בעלויות ככל הניתן ועושים את המירב על מנת שזה יקרה.
חשוב לזכור כי מדובר בתהליך שלוקח זמן ולכן מומלץ לבקש זאת כמה שיותר מוקדם, כך תגיעו מוכנים כשתוצאות הבדיקה כבר אצלכם ולא תידרשו להמתנה מורטת עצבים.

נגשתם לשידוך? נפגשתם עם הבחור או הבחורה המיועדת?

מהרו לפנות ל'דור ישרים' בהקדם  לבירור התאמה גנטית.

בירור מוקדם יחסוך לכם זמן ומתח רב  במקרה שקיים שוני בין סוגי הפאנל שבהם נבדקו בני הזוג. ישנה היתכנות  שאחד  מבני הזוג  נבדק בסל המעודכן והשני לא, מה שגורם לכך שבעת בירור ההתאמה הגנטית תידרש השלמה שלוקחת זמן מסוים, מה שעלול לגרום לעוגמת נפש רבה של בני הזוג שמחכים בכיליון עיניים לתוצאות חיוביות בכדי שיוכלו להתקדם.

במסגרת המאמצים לחדש ולשפר באופן תמידי השיקו ב'דור ישרים' פאנל בדיקות נוסף מיוחד במינו- "פאנל שמיעה" המכסה מחלות שמיעה גנטיות רבות. הפאנל הוקם בעקבות הפניות הרבות בנושא שהגיעו ל'דור ישרים', לאחר שהבינו  ב'דור ישרים' את הצורך והדחיפות במתן מענה, נרתמו לאתגר, והשיקו את הפאנל החדש המיועד למניעה וצמצום משמעותי של הסיכון ללקויות שמיעה רצסיביות. מדובר בבשורה של ממש!

לסיכום, מי שמקדים להיבדק יוצא מורווח מכל הבחינות ויכול לצלוח את תקופת השידוכים בצורה רגועה ובטוחה ככל הניתן.

אל תחכו לרגע האחרון!

עוד בטרם הקשבתם להצעות השידוכים והתחלתם בבירורים, בואו להיבדק ב'דור ישרים'.

גם אם נבדקתם כבר בעבר וברצונכם לשדרג ולהרחיב את פאנל הבדיקות לגרסה הרחבה, קחו לתשומת ליבכם כי לתשובות מהמעבדה לוקח זמן להגיע.

לכן, אפילו אם ביצעתם את הבדיקה המורחבת ביותר זכרו כי יש לבצע את בדיקת ההתאמה כבר בשלבים מוקדמים של השידוך!

עכשיו נותר רק לאחל, שיהיה בשעה טובה!

לפנייה לדור ישרים >>>

בדיקת דור ישרים שידוכים מחלות גנטיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד