י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בת ברית מרכזית"

המועמדת לר"מ בריטניה: להעמיק את היחסים עם ישראל

ליז טראס מועמדת לראשות ממשלת בריטניה, טענה כי הצליחה לשנות את הלך הרוח של פקידים במשרד החוץ ביחס לישראל, והיחסים עם מועצת זכויות האדם של האו"ם. "היחסים הביטחוניים של בריטניה עם ישראל צריכים להיות עמוקים יותר"

חרדים בלונדון: אילוסטרציה
חרדים בלונדון: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בנאום שנשאה אמש (שני) בערב באירועי מנהיגות השמרנים של ידידי ישראל, המועמדת לראשות הממשלה בבריטניה לאחר פרישתו של בוריס ג'ונסון, ליז טראס, פרסמה ביקורת נוקבת על הביורוקרטיה שבה נתקלה.

היא אמרה: "אני חושבת שהוכחתי במשרד החוץ שאני מוכנה לקחת על עצמי דברים רבים, לפעמים פקידים לא תמיד נותנים עצות שבהכרח עולות בקנה אחד עם מה שאנחנו מאמינים". טראס אמרה כי היא מאמינה שהיחסים הביטחוניים של בריטניה עם ישראל "צריכים להיות עמוקים יותר".

היא המשיכה: "אנחנו צריכים לעשות יותר ואני מאוד דחפתי את זה במשרד החוץ, על זה נועדה השותפות האסטרטגית שחתמתי עם יאיר לפיד, וזה המשך הדרך, חלק מהעניין היה בשינוי הלך הרוח של הבירוקרטיה לגבי מה שאנחנו מוכנים לעשות, ובמידה שבה אנחנו מוכנים לשתף פעולה".

"אבל הייתי מאוד ברורה, אני רואה בישראל בת ברית מרכזית לחלוטין של הממלכה המאוחדת, הן בהגנה והן בביטחון, אבל גם במדע ובטכנולוגיה".

היא אמרה כי יש יותר מדי מדינות שניסו להפיל את ישראל, שמנסות להשתמש במועצת זכויות האדם כדרך למתוח ביקורת בלתי מוצדקת על ישראל. טראס אמרה: "מה שעשיתי זה שהתנגדתי למדינות האלה, מדי פעם עמדתי נגד עצות מהמחלקות שלי, וטענות שונות של בריטניה היו מבודדות, אבל למעשה מדינות אחרות פעלו כמו שאנחנו עשינו".

טראס הציגה שוב את דעתה בהורדת מסים כדי להמריץ את הכלכלה ולהימנע ממיתון. היא שיבחה את ישראל כ"בעלת ברית מפתח" ו"מגדלור של חופש ודמוקרטיה" במזרח התיכון.

כשנשאלה אם היא תוציא מחוץ לחוק את חיל משמרות המהפכה של איראן אם תהפוך לראש הממשלה, התחייבות שנתן רישי סונק בשבוע שעבר, מי שמתמודד מולה על התפקיד, אמרה טראס: "אני לא מתכוונת להמציא מדיניות חוץ חדשה במקום, אבל אני יכולה להבטיח לך שאנחנו לא יכולים לאפשר לאיראן להצליח בשאיפותיה הגרעיניות ואני מוכנה לעשות מה שצריך כדי לעצור את זה".

טראס התחייבה לשמור על התחייבות הממשלה להוצאות שנתיות של 14 מיליון ליש"ט לקרן הביטחון הקהילה, להגנה על בתי ספר ובתי כנסת יהודיים. היא הוסיפה: "זה מאוד עצוב שיש צורך במימון הזה, שאנשים נמצאים תחת איום, אבל אני בהחלט אוודא שנמשיך במימון ונעשה כל שביכולתנו כדי להדוף את האנטישמיות כאן בבריטניה".

היא תקפה את מפלגת הלייבור מהשמאל. "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של מפלגת הלייבור ואת הדברים המחרידים שהתרחשו, במיוחד תחת ג'רמי קורבין, למרבה הצער האלמנטים האלה עדיין שם בחברה הבריטית, וראינו תקריות אנטישמיות מתרחשות".

ליז טראס אנטישמיות בבריטניה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד