כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ח"כ מוטי יוגב מודה בגילוי לב: "נצטרך קואליציה אחרת"

מוטי יוגב הותקף מילולית במאפייה בברכפלד - והצדיק את התוקף • "אני מבין אותו. הכניסה לממשלה בהדרת חרדים הייתה שגיאה" • מבטיח: "נעשה משהו למען עולם התורה"

מוטי יוגב. צילום: פלאש 90
מוטי יוגב. צילום: פלאש 90

בשבוע הקרוב מתכוון ח"כ מוטי יוגב מ'הבית היהודי' לעשות מאמץ עילאי, כדי לשים סוף לסאגה הנמשכת מאז הוקמה הממשלה הנוכחית.

ביום שישי, כשהגיע למרכז העסקים שבשכונת ברכפלד במודיעין עילית, סמוך למקום מגוריו בדולב - נכנס לחנות המאפים של 'יעלה'. בעודו עורך את הקניה לכבוד שבת, החל אחד מהקונים לצעוק: "כולם לצאת, החנות טמאה, יש פה טמא מהבית היהודי".

בגילוי לב מפתיע, הוא אומר את המשפט הבא: "אני מבין אותו. אני גם מסכים איתו".

אני מנסה לומר לו שאי-אפשר להסכים עם קיצוניים שנוקטים במעשי אלימות, פיזיים או מילוליים, אבל הוא, באצילות נפש, מסרב לומר מילה וחצי מילה לרעתו של הצועק.

"כבר כשהוקמה הממשלה ניסינו לדבר, למנוע, אבל לא הצלחנו. האמת, לא חלמנו שיקרה מה שקרה. 'יש עתיד', מתוך תפיסת עולמם, דוחקים אותנו למקום שאסור שנהיה בו. במבט לאחור, הכניסה לממשלה תוך הדרת החרדים, הייתה שגיאה".

כשיצא מהחנות, הוא ניגש לתוקף, לחץ את ידו, ואמר לו שהוא מבין אותו. "אני באמת מבין אותו. היו אנשים שצעקו עליו, שחשבו שהוא שוגה, גם בעל החנות היה ביניהם, אבל אני לא יכולתי שלא להבין לכאבו", הוא אומר.

יוגב מספר על תביעה פנימית אצלם, בתוך הבית היהודי, להקים קואליציה אחרת. לעשות משהו. "אמרנו את זה שוב ושוב בישיבות הסיעה, אבל כנראה שלא מספיק. נצטרך להגדיר יותר את עמדתנו. עולם התורה באמת נפגע!".

ליום חמישי הקרוב תוכננה ישיבת סיעה ארוכה, אבל הוא חושב, בעזרת החברים, לדאוג להקדמתה. "כי הדברים דוחקים".

מה שהביא אותם אל נקודת הקצה היה הקיצוץ האחרון בתקציב הישיבות. "כשהתרענו, ארבעה חברים, שלא נתמוך בתקציב, אמרו לנו יהיה בסדר, הוא עוד יעבור שינויים. אבל דבר לא נעשה".
מוטי יוגב שיחה הבית היהודי סיעה מודיעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד