כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עצבני וזועם

נסראללה בנאום לוחמני: "אנחנו בתחנה האחרונה, נלך עד הסוף"

ברובע הדאחייה שבביירות התחילו טקסי יום העשוראא' - יום אבל שיעי, וזאת בהשתתפות עשרות אלפי לבנונים. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם באירוע הגדול וכרגיל איים על ישראל. "שאף אחד לא ינסה אותנו ויבחן אותנו ושאף אחד לא יפחיד אותנו"

נסראללה בנאום לוחמני: "אנחנו בתחנה האחרונה, נלך עד הסוף"
התהלוכה השיעית בלבנון צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאום לרגל יום העאשוראא' כי בארגונו ממתינים לתשובות מישראל בימים הקרובים על הדרישות של המדינה הלבנונית בעניין סימון הגבול הימי. "עלינו להיות ערוכים לכל האפשרויות. אנחנו רציניים לחלוטין במערכה הזאת", איים.

הוא פנה לארצות הברית ולישראל ואמר: "העם הלבנוני לא ישלים עם גניבת המשאבים שלו. שאף אחד לא ינסה אותנו ויבחן אותנו ושאף אחד לא יפחיד אותנו". לדבריו, "אנחנו בתחנה האחרונה ואנחנו נלך עד הסוף". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עוד אמר נסראללה בנאום כי בימים האחרונים אמרו בישראל שהוא עוקב אחר סבב הלחימה בעזה ורושם הערות: "זה נכון. ראיתי את העמידה האיתנה של הפלסטינים. ראינו את ההתנגדות כופה את התנאים ואת משוואות ההרתעה". לדבריו, בלבנון יש לישראל חשבון אחר: "ארבעים שנה אתם מנסים אותנו, אבל לבנון חזקה יותר מכל זמן. אל תטעו לגבינו לא בעניין הגז ולא בעניין הגבול. אל תטעו ותפנו לחיסולים. שמענו שהם רוצים לחסם בכירים פלסטינים בלבנון. תקיפה על כל אדם בלבנון לא תישאר ללא תגובה".

עוד אמר נסראללה כי "העם בלבנון ינצח את הצבא הבלתי מנוצח. לא נחיה מושפלים ורעבים במדינתנו". לדבריו, אנחנו נושאים עיניים לפלסטין ללא ציונים שיחזרו כולם למקום שממנו באו, זה העתיד שאנחנו רואים".

‏נסראללה הוסיף בנאום עצבני בעניין הגז, "אנחנו מחכים בימים הקרובים לתשובות בעניין הדרישות של המדינה הלבנונית בעניין סימון הגבול הימי. אבל אני אומר לכם ביום העאשוראא' שעלינו להיות ערוכים לכל האפשרויות ואנחנו רציניים לחלוטין במערכה הזאת. לא נאפשר לארה"ב וישראל לגזול את המשאבים שלנו".

יום העשוראא' הוא יום חשוב בלוח השנה המוסלמי, ליום זה משמעויות שונות בעדות מוסלמיות שונות, אך בקרב השיעים הוא ידוע כיום אבל על מותו של האימאם חוסיין בן עלי. מנהגי האבל כוללים תהלוכות שבהן קורא הקהל בשמו של חוסיין. מאמינים שיעים אף מצליפים בעצמם או פוצעים את עצמם עד זוב דם ואף חותכים את גופם בסכין, לאות חרטה על כך שאבותיהם לא מנעו את הרצח של חוסיין.

חסן נסראללה רועי קייס חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד