כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"עד שישנו הפילוסופיה"

זלנסקי קורא למערב לאסור כניסתם של כל אזרחי רוסיה

נשיא אוקראינה קרא למערב לאסור כניסת אזרחי רוסיה לארצם. "הדרך למנוע מרוסיה לספח עוד משטחה של אוקראינה, היא שמדינות המערב יכריזו כי הן יאסרו כניסה לכל האזרחים הרוסים בתגובה". הרוסים צריכים "לחיות בעולם שלהם עד שהם ישנו את הפילוסופיה שלהם"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בראיון ל'וושינגטון פוסט', אמר נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי כי "הסנקציות החשובות ביותר הן סגירת הגבולות - כי הרוסים לוקחים אדמה של מישהו אחר". הוא אמר שהרוסים צריכים "לחיות בעולם שלהם עד שהם ישנו את הפילוסופיה שלהם".

מנהיגים רוסים הודיעו כי הם יקיימו הצבעות על סיפוח בחלקים הכבושים של מזרח ודרום אוקראינה באזורי חרסון וזפוריז'יה ב-11 בספטמבר, לצד בחירות אזוריות שכבר מתוכננות להתקיים. גורמים רשמיים ברוסיה אומרים כי ההצבעות הללו יהוו לגיטימציה לתביעתה של רוסיה על אותם אזורים, אבל המבקרים טוענים שההצבעות יהיו פארסה עם מניפולציה רוסית וזיופים כמיטב המסורת של פוטין.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן ובכירים בבית הלבן הזהירו כי כל ניסיון לתפיסת שטח באמצעות משאלי עם "מדומים" יביא ל"עלויות נוספות שיוטלו על רוסיה". על חברות תעופה רוסיות נאסר לטוס מעל רוב אירופה וצפון אמריקה, מה שהפך את זה למאתגר יותר עבור הרוסים לנסוע לחו"ל. אבל אין איסור גורף כמו שזלנסקי מציע, אזרחים רוסים עדיין חופשיים להגיש בקשה לוויזה לביקור בארצות הברית, למשל.

ראש ממשלת פינלנד, סאנה מרין, אמרה ביום שני כי היא מאמינה שיש להגביל את הנפקת ויזות תייר לרוסים וקראה לאסור כניסה לאזרחי רוסיה בכל האיחוד האירופי.

מנגד כמה מבקרים טענו כי איסור על כל הרוסים ישפיע בצורה בלתי הוגנת על אלה שעזבו את ארצם מכיוון שהם לא מסכימים עם פוטין והחלטתו לתקוף את אוקראינה.

זלנסקי נאם אתמול במשך שעה בלשכתו הנשיאותית, שם המסדרונות נשמרים חשוכים ומרופדים בשקי חול כדי להגן מפני התקפה. זלנסקי אמר שסיפוח שטח מצד הרוסים, ישלול כל משא ומתן עם רוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי טיסות איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד