כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ארה"ב תתקוף? סוריה מאיימת: נבעיר המזרח התיכון

ארגון 'רופאים ללא גבולות': כ-3,600 נפגעים משימוש בנשק כימי בדמשק • גורמים בישראל: "ארה"ב תתקוף בסוריה גם ללא הסכמת מועצת הביטחון"

גופות בסוריה
גופות בסוריה

הטלוויזיה הסורית דיווחה הערב (מוצ"ש) על פיצוץ באזור בורג' א-רוויס, בשכונת אל-קסאע בדמשק. על פי הדיווחים ישנם נפגעים וייתכן שאף הרוגים. גם אתמול במהלך ליל שבת נפלו פצצות מרגמה באזור וכמה נפצעו.

ארגון 'רופאים ללא גבולות' דיווח, כי כ-3,600 מטופלים הסובלים מתסמינים נוירוטוקסים הגיעו בבוקר יום רביעי, תוך שלוש שעות, לשלושה בתי חולים בדמשק, בהם נמצאים רופאי הארגון. בהודעה נמסר כי 355 מהם מתו.

"מספר רב של מטופלים הגיע עם תסמינים הכוללים פרכוסים, עודף ריר, אישונים מורחבים, ראייה מעורפלת וקוצר נשימה", נמסר.

נציגת האו"ם לענייני פירוק מנשק, אנג'לה קיין, הגיעה לדמשק כדי לטפל ולאפשר את כניסתם של צוות הפקחים שאמור לבדוק אם נעשה שימוש בנשק כימי במדינה.

בעקבות שיחת טלפון שהתקיימה אמש בין הרמטכ"ל בני גנץ לראש המטות המשולבים בצבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, מעריכים גורמים בטחוניים בישראל, שארה"ב תפעל בסוריה גם אם לא תתקבל החלטה במועצת הביטחון.

עוד בנושא:
זוועה בסוריה • מאות הרוגים בתקיפה כימית של אסאד • צפו בתיעוד
שר הבטחון מאשר: בסוריה נעשה שימוש בנשק כימי, ולא בפעם הראשונה

לדברי גורם בצבא ירדן, מפקדי צבאות ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, איטליה וטורקיה ייפגשו בימים הקרובים בירדן כדי לדון בנעשה בסוריה.

שר ההסברה הסורי עמראן א-זועבי הזהיר כי לתקיפה בסוריה יהיו השלכות מסוכנות. "גוש של להבות יבעיר את המזרח התיכון. השימוש של האופוזיציה הסורית בנשק כימי מראה את אוזלת ידם ואת הבלבול שלהם". לדבריו, יש למשטר הוכחות שהמורדים השתמשו בנשק כימי.

מפקד המורדים הסורים, גנרל סלים אידריס, אמר במסיבת עיתונאים עם מנהיג האופוזיציה אחמד אל-ג'רבה כי למורדים אין נשק כימי. "יש בידינו הוכחות כי המשטר הסורי מעורב בפעולה הנפשעת בפרברי דמשק", אמר אידריס, והוסיף: "התקיפה הכימית של המשטר בפרברי דמשק היא תגובה על תקיפת שיירתו של נשיא סוריה בשאר אסד בעיד אל-פיטר".

להאשמות נגד האופוזיציה הצטרפה גם איראן. דובר של משרד החוץ האיראני אמר, כי "הם מודאגים מהעדויות על שימוש בנשק כימי ומגנים אותו. יש ראיות לכך שארגונים טרוריסטיים השתמשו בו".

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס אמר, כי כל הסימנים מעידים על כך שהמשטר הסורי ביצע תקיפה כימית השבוע ליד דמשק. פביוס, המבקר ברמאללה, הוסיף: "כל המידע שבידינו מוכיח זאת והאחריות מוטלת על משטרו של בשאר אסד".
כימי סוריה תקיפה ארה''ב ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד