י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב הוכרע

נתניהו שיגר איום, אך לשמחתו המועמד נפסל

הסאגה בליכוד סביב מועמדותו של דוד לניאדו בפריימריז על משבצת מחוז ת"א לכאורה הסתיימה עם פסיקת ביהמ"ש המחוזי כי הוא פוסל מלהתמודד. מוקדם יותר נשמע איום מרומז מסביבת נתניהו כי אם לניאדו ייבחר למקום ה-38, החוק נורבגי לא ימומש בכנסת הבאה

נתניהו שיגר איום, אך לשמחתו המועמד נפסל
דוד לניאדו צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

אחרי שהבוקר (שלישי) קרא בפומבי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שלא להצביע עבור המועמד דוד לניאדו שבחירתו תגרום לליכוד נזק תדמיתי, הערב שלף נתניהו נשק חדש ומאיים כי אם לניאדו ייבחר למשבצת מחוז תל אביב במקום ה-38, אז אם הליכוד יחזור לשלטון החוק הנורבגי לא ימומש כדי לא להכניס את לניאדו לכנסת.

אולם בינתיים מתפרסם הערב כי בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל את מועמדותו של דודו לניאדו ואנחת רווחה נשמעת בלשכתו של ראש התנועה נתניהו.

כזכור, בשבוע שעבר נפסל לניאדו בעקבות הסתרת מידע על עברו הפלילי. לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, אך בעקבות פרסום ב'חדשות 12' כי שנה קודם לכן נשלח למעצר בית בשל תקיפה, מידע שהסתיר מועדת הבחירות של הליכוד, זו החליטה לדון מחדש בעתירה של המועמד דור חרל"פ ופסלה אותו מלהתמודד.

יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט מנחם נאמן, שפסל את מועמדותו של דוד לניאדו כתב בפסק הדין: "כאשר הובאה בפנינו העובדה שמר לניאדו הורשע במעשים פליליים נוספים נראה כי עליי לסמוך ידי על רצון רוב חברי ועדת הבחירות ולהורות על פסילת מועמדותו של מר לניאדו להיות מועמד התנועה לכנסת - וכך אני מורה".

בית הדין של הליכוד הפך השבוע את ההוראה ונתן אישור להתמודדותו, ונתניהו הורה ליועמ"ש של 'הליכוד' להגיש ערעור לביהמ"ש המחוזי נגד אישור מועמדותו של לניאדו. הבוקר, פנה נתניהו בפומבי והתערב לראשונה נגד מועמד בפריימריז. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר, "אני קורא למתפקדי הליכוד לא להצביע עבור דודו לניאדו וכן להצביע למועמדים אחרים וראויים שבחירתם לא תגרום לליכוד נזק מיותר".

על פי בכירים בליכוד, נתניהו לא אהב את ההובלה של לניאדו וביקש מדוברו, יונתן אוריך, להתמודד במחוז תל אביב בניסיון לבלום את לניאדו, אך סקרים הראו שלנידאו עדיין גובר ולכן אוריך פרש בתוך כמה ימים מהמרוץ.

פריימריז בליכוד דוד לניאדו בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד