י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לפיד גאה: קיצצנו עמוק את תקציב הישיבות

שר האוצר מתגאה בהישגי מפלגתו: "קיימנו הבטחות בהיקף שלא חשבו שאפשרי" • על המיצג במוזיאון בו זורקים נעליים על תמונתו? "תומך בזכותו של האמן לתקוף אותי"

שבע רצון. לפיד. צילום: פלאש 90
שבע רצון. לפיד. צילום: פלאש 90

"למדנו שאפשר לקיים הבטחות בהיקף שאיש לא חשב שהוא אפשרי, וזה לא יפריע ליריבינו לצעוק שאנחנו לא מקיימים הבטחות (טוב, את זה כבר ידענו), ולמדנו שאף אחד – אף ציניקן, אף ספקן – לא יוכל למכור לנו יותר שקבוצה של אנשים שמאמינה במשהו בכל ליבה לא יכולה לעשות שינוי אמיתי", מספר שר האוצר יאיר לפיד לפעילי 'יש עתיד' בניוזלטר השבועי.

לפיד התייחס גם להישגי מפלגתו עד עתה: "התכוונו כשאמרנו שהגיע הזמן להקים ממשלה בלי המפלגות החרדיות. התכוונו כשאמרנו שלא יהיו פה יותר ממשלות של 35 שרים וסגני שרים. התכוונו כשאמרנו שיהיה פה שיוויון בנטל. התכוונו כשאמרנו שצריך להעביר את המדינה מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה (וקיצצנו באופן עמוק את תקציב הישיבות וקצבאות הילדים, אבל הקמנו קרן לבטחון תזונתי של 200 מיליון שקל והוספנו 70 מיליון שקל כמענקי עבודה לאנשים עובדים שנמצאים מתחת לקו העוני).

"התכוונו כשאמרנו שנבטל את 'חוק נהרי' ומי שלא ילמד לימודי ליב"ה לא יתוקצב. התכוונו כשאמרנו שנטפל אחרת לגמרי בניצולי השואה. התכוונו כשאמרנו שאנחנו לא פוחדים לטפל גם בנמלים, בחברת החשמל, באל על.

"התכוונו כשאמרנו שאנחנו המפלגה של החינוך ונבטל את בחינות המיצ"ב ואת רוב הבגרויות. התכוונו כשאמרנו שנטפל בילדים עם צרכים מיוחדים ולאנשים עם מוגבלויות (אז חתמנו על תקנות הנגשה לנכים של כל שירותי הבריאות בישראל והוספנו שעות וסייעות לילדים עם מוגבלויות). התכוונו כשאמרנו שנעזור לעובדי הקבלן (והעברנו את החוק להרחבת הסכם הסיוע, המשפר את תנאיהם של מאבטחים ועובדי נקיון). התכוונו כשאמרנו שנבטל את החישוב 'המאוחד נפרד' לזוגות נשואים שעובדים יחד בעסק. התכוונו כשאמרנו שלא נשב בממשלה שלא תנהל מו"מ לשלום. אנחנו עדיין מתכוונים".

לפיד התייחס גם למיצג האמנותי בעין הוד, בו הוצגה תמונתו והמבקרים הוזמנו לזרוק נעליים לעברה. "אני מודה לכל האנשים שהזדעקו כששמעו על המיצג במוזיאון 'ינקו דאדא' בעין הוד שבו זורקים נעליים על תמונה שלי, אבל איני חושב שצריך לפעול נגדו. חופש הביטוי הוא דבר חשוב הרבה יותר מכבודי האישי, ואני תומך בזכותו של האמן לתקוף אותי. תפקידם של אמנים צעירים הוא להיות בועטים ולהתנגד לממסד, תפקידנו הוא לעשות ולשנות".
יאיר לפיד חרדים קיצוצים אמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד