ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סערת החרדים החדשים בליכוד

חשיפת 'בחדרי': ראש הישיבה התערב, עשרות ביטלו את טפסי ההתפקדות

שעות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות המקדימות לרשימת הליכוד, עשרות מתפקדים ביטלו את חברותם במפלגה, כך נודע ל'בחדרי'. מדובר בקבוצת חרדים שניסתה להשפיע על אופי הרשימה, אך בהתערבות ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין הם צייתו לדעת תורה ונסוגו • כל הפרטים 

חשיפת 'בחדרי': ראש הישיבה התערב, עשרות ביטלו את טפסי ההתפקדות
חרדים מצביעים לליכוד צילום: קובי גדעון/אבשלום ששוני, פלאש 90

סערה של ממש התעוררה בליכוד סביב קבוצת מתפקדים חרדים מהעיר בית שמש, סערה שהגיעה עד לקודקודים הפוליטיים ב'יהדות התורה' ועד לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שהתערב במטרה לבטל את ההתפקדות של מאות האברכים משכונת בר אילן בבית שמש.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', במטרה להשפיע על הנעשה בסניף 'הליכוד' בבית שמש וכדי לקבל הקצאות וגנים לשכונה המתחרדת, קבוצה של כ-1,300 משפחות אברכים בקהילתו של הרב שלמה פרטיג התפקדו לליכוד והקימו מפקד כוח.

בחודשים האחרונים ולקראת הבחירות המקדימות שייערכו מחר (רביעי) קבוצת החרדים הליכודניקים ניהלו מאבק נגד קבוצת חברי כנסת שנתמכה על ידי ראשי סניף הליכוד ותמכו בקבוצת חברי כנסת אחרת שאף ניסו לסייע להם במאבקים הפנימיים בעיר בית שמש.

נתניהו מצביע בפריימריז ב-2014. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

חברי הכנסת שהותקפו פנו אל יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני וביקשו ממנו לפעול מול הקהילה כדי לבטל את טפסי ההתפקדות, כשאלה הציגו בפני גפני את ההתקפות שהם חווים מאותה קבוצה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

התלונות הגיעו עד לביתו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שחתם באחרונה על מכתב נגד חרדים המתפקדים למפלגות שונות שאינן חרדיות, המכתב היה אמור להתפרסם, אך נמנע בדקה ה-90 בעקבות שיחה של ראש הישיבה עם מנהיג הקהילה החרדית בבית שמש הרב פרטיג.

הקלפיות מוכנות לקראת ההצבעה מחר. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש הישיבה הורה למנהיג הקהילה הרב פרטיג להורות לבני קהילתו על ביטול טפסי ההתפקדות למפלגת הליכוד, וכך נמנע (לבנתיים) פרסום המכתב שייתכן ויראה אור במעלה הדרך.

עשרות מהאברכים כבר ביטלו את טפסי ההתפקדות שלהם למפלגת הליכוד, אך מאות טרם עשו זאת וצפויים להשפיע במהלך הפריימריז שיתקיימו מחר, במהלכם תבחר נבחרת הליכוד לכנסת ה-25.

המטה החרדי בליכוד פריימריז בליכוד התפקדות חשיפת בחדרי הגרי''ג אדלשטיין בחירות לכנסת ה-25 בית שמש חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד