י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שישה יתומים קטנים בבית

טרגדיה: האברך הרב יחיאל יהושע ועקנין ז"ל

האברך הצעיר הרב החסיד ר' יחיאל יהושע ועקנין זצ"ל מצפת שעשרות אלפים התפללו לרפואתו, הלך לעולמו הערב בגיל 30 אחרי מאבק במחלה הנוראה שקיננה בגופו | הלוויתו מחר בצהריים בבני ברק ובצפת | הותיר אחריו את אלמנתו עם 6 יתומים ל"ע

טרגדיה: האברך הרב יחיאל יהושע ועקנין ז"ל
האברך יחיאל יהושע ועקנין ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הערב (שלישי) הבשורה הקשה והמעציבה על פטירתו של האברך הצעיר הרה"ח ר' יחיאל יהושע ועקנין זצ"ל מהעיר צפת ומחסידי ביאלא ב"ב, שחלה ל"ע במחלה הקשה והנוראה והוא בן 30 בפטירתו.

רבים התפללו לרפואתו השלמה של חי יחיאל יהושע בן ברטה, ספרי תהילים רבים נקראו לרפואתו ובני משפחתו ארגנו הגרלות לנשים המקבלות שבת מוקדם לרפואתו. בכל הריכוזים החרדים נתלו מודעות עם בקשה להתפלל לרפואתו והגרלות על אלפי שקלים למי שיבקעו רקיעים למענו ויקבלו על עצמם קבלות טובות.

המנוח נולד בחודש תמוז תשנ"ב לאביו הרה"ח רבי יוסף דוד ועקנין מחסידי ביאלא וממקורבי האדמו"ר מלעלוב ארה"ב, נכדו של הגאון הישיש רבי  יצחק ועקנין שליט"א רב ואב"ד מעלות, בשמחת הברית נקרא על שמו של הרבי ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל.

מילדותו הצטיין בכשרונותיו הברוכים ובנפש עדינה וטהורה, היה ממצוייני ישיבת "נועם התורה" בבני ברק שם קנה את תורתו מראש הישיבה הגאון רבי מנחם מנדל שפרן. לאחר נישואיו עם רעייתו בתו של הרה"ג רבי יעקב עמאר דיין ומו"ץ בעיר צפת, התגורר בבני ברק ושקד בהתמדה בתורה לאחר מכן עבר להתגורר בצפת, שם נודע בגודל טובו וחסדו עם כל אדם, על אף העול פרנסת משפחתו והיותו נהנה מיגיע כפיו, עם זאת יגע בתורה ובגמילות חסדים בכל כוחו.

הוא נודע כאברך עדין וירא שמים שכל חייו עזר לזולת. נודע כבעל מנגן מוכשר שניגן על קלרינט והרנין לבבות רבים. היה אוהב ואהוב לכל אדם, בעל מידות אצילות, חן של קדושה נסוך על פניו, ושמחה שח טהרה אפפה אותו תמיד, למגינת לב כל ישראל חלה לפני כשנה ומחצה, לאחרונה סבל ייסורים קשים ומרים, נסתלק מן העולם בן ל' שנים בלבד, מזוכך וטהור ומקודש ומלווה בתפילות כל עם ישראל,

‏לפני מספר ימים הוא הובא במבצע במיוחד עם אמבולנס חירום להתפלל ברחבת הכותל המערבי ובקבר רחל אמנו ביוזמתו של איש החסד ר' שוקי בריף וארגון 'רחשי לב'.

השאיר אחריו את רעייתו מרת אושרית שתחי' וששה ילדים רכים שהגדול שבהם בן 9 בלבד, והקטן בן שנה וחצי, אבלים על אב אהוב משענת המשפחה ומנהיגה, ועכשיו נותרו כספינה מטורפת בלב ים.

מסע הלוויה מחר (רביעי) בשעה 10:30 בבוקר מבית המדרש דחסידי לעלוב ברחוב רבי עקיבא 65 בבני ברק דרך בית המדרש ביאלא בני ברק ברחוב ירושלים 34 ולאחר מכן בצפת על יד ביתו ברחוב ההגנה 177 לבית החיים בעיר. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לחצו כאן לסיוע למשפחה>>>

מיכאל ועקנין אברך נפטר ילדים יתומים צפת טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד