א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קיבל שעון מיורש העצר

עובד טוויטר לשעבר הורשע בריגול למען סעודיה

חבר מושבעים פדרלי בסן פרנסיסקו ארה"ב, הרשיע גבר סעודי בשישה אישומים. הוא קיבל מאות אלפי דולרים ושעון יוקרתי מיועץ בכיר של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בתמורה, אמרו התובעים, הוא שיתף את פרטי המשתמשים האישיים של מתנגדים למשטר

עובד טוויטר לשעבר הורשע בריגול למען סעודיה
פטיש בית משפט צילום: pixabay

עובד לשעבר בטוויטר הורשע ביום שלישי על ידי חבר מושבעים בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו ארה"ב בשישה אישומים הקשורים לריגול עבור ערב הסעודית.

על פי בית המשפט, בזמן שעבד בחברת טוויטר, אחמד אבואמו, בן 44, ניהל "שותפויות תקשורתיות במזרח התיכון ובצפון אפריקה". הוא פיתח קשרים עם אנשים בולטים באזור, וקיבל מאות אלפי דולרים ושעון יוקרתי מיועץ בכיר של יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן. בתמורה, טענו התובעים, הוא שיתף את פרטי המשתמשים האישיים של מתנגדים למשטר עם פקידים סעודים.

חבר המושבעים הרשיע את אבואמו בשתי עבירות של הונאה בנקאית או קשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית, שתי עבירות של הלבנת הון, סעיף אחד של זיוף רשומות וסעיף אחד של התנהלות כסוכן של ממשלה זרה מבלי לחשוף את העבודה כראוי.

אבואמו שנעצר ב-2019 לא היה לבדו, עלי אלזאברה, עוד עובד בטוויטר לשעבר שהואשם גם הוא בתוכנית, ברח מהמדינה לפני שניתן היה לעצור אותו. סוכני ביון מערביים הודיעו לטוויטר ב-2018 והתריעו כי ממשלת סעודיה מפעילה את אחד מעובדיה, עלי אלזבארה, לרגל אחר חשבונות של מתנגדי משטר ואנשים אחרים. אלזבארה עבד בטוויטר החל מ-2013 כמהנדס בעל גישה לחשבונות משתמשים, וסוכני ביון סעודים שכנעו אותו לבדוק כמה חשבונות שהם נחשבו למתנגדי משטר בסעודיה.

אלזבארהת הואשם שהגיע למידע האישי של אלפי משתמשים ברשת החברתית ב-2015, אחד מהמשתמשים עליהם נאסף מידע הוא עומאר עבדול-עזיז, שהיה מקורב לעיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י - ששמו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן נקשר עם רציחתו ב-2018.

סעודיה טוויטר חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד