כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האוקראינים הפתיעו

צפו: פיצוצים עזים נשמעו מבסיס חיל האוויר הרוסי עם פטריית עשן אדירה

סדרה של פיצוצים חזקים נשמעה מכיוון בסיס אווירי צבאי רוסי בחלק המערבי של קרים הכבושה, בשעות אחר הצהריים המאוחרות אתמול, כך לפי דיווחים רבים בתקשורת האוקראינית. אנשים רבים נראו נמלטים מהאזור

צפו: פיצוצים עזים נשמעו מבסיס חיל האוויר הרוסי עם פטריית עשן אדירה
פטרייה ענקית במקום הפיצוצים צילום: צילום מסך Kyiv Independent

פיצוצים עזים נשמעו מכיוון בסיס חיל האוויר הרוסי באי קרים הכבוש, עשן שחור נראה עולה לשמיים. לפחות 12 פיצוצים בעוצמה משתנה נשמעו תוך דקה.

זמן קצר לאחר התרחשות הפיצוצים, החלו להופיע ברשתות החברתיות סרטונים של עשן שחור מיתמר מעל מה שהאוקראינים מאמינים שהוא בסיס של רוסיה בנובופדוריבקה. סרטונים אחרים שפורסמו בערוצי טלגרם הראו תושבים מקומיים בורחים מבתיהם בעקבות הפיצוצים המסתוריים.

שלושה עדים מקומיים סיפרו לרויטרס כי שמעו פיצוצים עזים מכיוון בסיס האוויר הרוסי וראו עשן שחור עולה לשמיים. סוכנות הידיעות גם דיווחה, כי לפחות 12 פיצוצים בעוצמה משתנה נשמעו תוך דקה, ואחריהם מה שהיה לפי הדיווחים הפיצוץ החזק ביותר כחצי שעה לאחר מכן. ופיצוצים המשיכו להישמע במשך כל היום (שלישי). לא ברור עדיין מי תקף את בסיס חיל האוויר הרוסי.

משרד ההגנה הרוסי אישר כי היו פיצוצים בסביבות השעה 15:20 ביום שלישי בשטח שדה התעופה סאקי אך טען כי הם נגרמו מפיצוץ תחמושת. עוד טען המשרד כי בעוד מספר אמצעי לחימה התפוצצו באזור אחסון צרור, איש לא נפגע בזירת הפיצוץ ולא נגרם נזק לציוד תעופה במקום.

בניגוד לטענת משרד ההגנה הרוסי, כלי תקשורת באוקראינה דיווחו כי אדם אחד נהרג וחמישה בני אדם נפצעו מהפיצוצים. לא ברור אם הנפגעים היו עובדים בשדה התעופה או אזרחים המתגוררים באזור.

בעקבות הפיצוצים הופיעו ברשתות החברתיות סרטונים בהם נראו פקקים גדולים על גשר קרים, המחבר את חצי האי הכבוש עם רוסיה, כאשר ככל הנראה רבים ניסו לעזוב את קרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חצי האי קרים פיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד