כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ביתר עלית: כמעט עמנואל 2 • ושוב: חסידי סלונים בחזית

בית ספר בביתר עלית שסירב לקבל שלוש תלמידות שאינן עומדות בתקן - אולץ על-ידי משרד החינוך לקבלן • מה החליט האדמו"ר מסלונים? • ומה הורה הגראי"ל שטיינמן?

אילוסטרציה: עזרא לנדאו (למצולמות אין קשר לכתבה)
אילוסטרציה: עזרא לנדאו (למצולמות אין קשר לכתבה)

פרשת עמנואל 2? הורים לשלוש בנות 6, שביקשו להכניס את בנותיהן לבית הספר 'נאות רחל' – בית-ספר של 'החינוך העצמאי' בגבעה B בביתר עילית - נתקלו בסירוב להכניס את בנותיהן לבית הספר. זאת בטענה כי הן אינן מתאימות לקו החינוכי של בית הספר, בו לומדות בנות מבתים ליטאים וחסידיים כאחד.

נדגיש, כי אין לסיפור כל קשר לגזענות, באשר אמנם שתי בנות הן ספרדיות, אך השלישית היא בת למשפחה חסידית. מנהלת בית הספר עצמה היא הרבנית קורח, כלתו של הרב שלמה קורח, רב העיר בני-ברק.

לאחר שאחד ההורים פנה בשם הקבוצה אל משרד החינוך בתלונה, הורה המשרד למנהלת בית הספר לקבל לאלתר את הבנות, ולא - לא יאפשר את פתיחת שנת הלימודים.

מכאן החלו הדברים להתגלגל ככדור שלג, כשהתוצאה: פגיעה בבית הספר עצמו.

לבית ספר זה שולחים הורים רבים מחסידות סלונים בביתר עלית את ילדיהם, מאחר שבית הספר נקרא 'נאות רחל' על-שם הרבנית רחל, רעייתו ע"ה של האדמו"ר. בנות שאר החסידויות לומדות בבית ספר כלל-חסידי בעיר. הורים עמם שוחחנו אמרו, כי העובדה שבנות חסידי סלונים לומדות בבית הספר תרמה לשמו.

בעקבות הוראת משרד החינוך - שיגר האדמו"ר מסלונים שליח מטעמו אל הגראי"ל שטיינמן, כדי לקבל ממנו גיבוי לדרך הפעולה נגד משרד החינוך.

במפתיע השיב הגראי"ל כי אין דרכנו כעת להתעמת עם הרשויות. הגראי"ל אף הוסיף כי ניתן לקבל את הילדות ולנסות לחנכן ולהעלותן על דרך המלך, ובאם יראו בהנהלה כי הדבר לא צלח בידם - תמיד ניתן יהיה לבצע את הצעד ולסלקן.

התוצאה: בית הספר פתח היום את שעריו, אבל המשפחות מחסידות סלונים קיבלו הוראה ישירה מהאדמו"ר להוציא את בנותיהן מבית הספר ולהעבירן כבר בימים אלו אל בית הספר הכלל-חסידי.

בשיחה שערכנו עם אחד מההורים, הוא הביע פליאה מדוע הורי שלוש התלמידות מתעקשים ואינם רושמים את בנותיהן בבית ספר יותר מודרני - ויש כזה בעיר. לדעתו, ל"חסידות סלונים עצמה הצעד ייצא לטובה, משום שבבית הספר החסידי יש איכות תלמידות הרבה יותר טובה". מי שיפסיד מהמהלך, לדעתו ולדעת הורים רבים, הוא בית הספר של החינוך העצמאי.

בשיחה עם גורם בלתי רשמי במשרד החינוך, אליו הגיעו תלונות ההורים, הוא מספר כי בבית הספר יש ועדת קבלה שהוקמה על-ידי עסקנים, תוך כפייה על הנהלת בית הספר. לדבריו, הוועדה פועלת בניגוד להנחיות הרישום והקבלה של משרד החינוך. "אחרי הכול מדובר בילדות רכות, בנות 6 שנים בלבד, שכבר נאלצות להתמודד עם קשיי קבלה", הוא אומר.

לדברי גורמים במשרד החינוך, הוראת המשרד בדבר קבלת התלמידות עומדת בעינה.
ביתר עילית משרד החינוך סלונים ילדות נאות רחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד