י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חגיגה דמוקרטית

היום: עשרות אלפי מתפקדי הליכוד יבחרו את רשימת המפלגה לכנסת ה-25

עשרות אלפי מתפקדי ליכוד ייצאו משעות הבוקר ועד הערב לבחור את רשימת המפלגה לכנסת ה-25, כאשר מעל 110 מתמודדים ינסו להיבחר במקומות ריאלים בודדים | חברי כנסת מסוימים צפויים להפתיע ולהתברג בעשירייה הפותחת ולדחוק וותיקים מהם מטה | התוצאות צפויות עוד הערב

היום: עשרות אלפי מתפקדי הליכוד יבחרו את רשימת המפלגה לכנסת ה-25
פריימריז בליכוד צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כ-140 אלף מתפקדי הליכוד יבחרו היום (רביעי) את רשימת המפלגה לכנסת ה-25, כאשר חברי הכנסת הנוכחית מטעם 'הליכוד' מקווים לשפר את מקומם, מלבד ח"כ יובל שטייניץ שהודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.

110 מועמדים כולל חברי הכנסת המכהנים הגישו מועמדות להיבחר לרשימה במקום ריאלי, 40 מתוך המועמדים מתמודדים על משבצות המחוזות המשוריינים ברשימה.

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מעוניין ברשימה מתונה, לפי הערכות מסתמנות כמה דרמות בהרכב הרשימה, כך שחברים שהיו במשך קדנציות רבות בעשירייה הפותחת המקנה בדרך כלל הבטחה לתפקיד שר - יידחקו, ואילו ח"כים מתחתית הרשימה יתקדמו מעלה.

נתניהו מצביע בפריימריז בעבר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

כמה שמות בולטים שעשויים להתקדם מעלה הם: יריב לוין, דוד אמסלם, שלמה קרעי, יואב קיש, אמיר אוחנה וגלית דיסטל-אטבריאן שצפויה לעשות היסטוריה ותהיה המשוריינת הראשונה בהיסטוריה שתיבחר בפריימריז, שכן עד כה אף משוריין לא הצליח להיבחר מחדש לכנסת שאחריה.

מי שעוד צפויים להפתיע הם אנשי התקשורת ארז תדמור, לשעבר דובר קמפיין הליכוד ובועז ביסמוט, לשעבר עורך 'ישראל היום' ושגריר ישראל במאוריטניה. שניהם מקורבים מאוד לבנימין נתניהו ומתוארים כמגני הימין בתקשורת הודות לכישרון הביטוי והשפה החלקלקה שבה ניחנו.

ארז תדמור/בועז ביסמוט | צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90.

שם נוסף שרבים נושאים אליו עיניהם, הוא דני דנון, שנבחר בפעם האחרונה במקום ה-9 בבחירות לכנסת ה-19 ובמהלכה נשלח לכהן כשגריר ישראל באו"ם, כעת הוא מתמודד מחדש וינסה להתברג גבוה ככל האפשר. יצוין כי דנון התמודד באותם בחירות מול נתניהו על הנהגת הליכוד וגרף 25% מהקולות. 

הקלפיות צפויות להיסגר בשעה 10:00 ולאחר כשעה יחל פרסום תוצאות הפריימריז, כשהרשימה תוצג בטקס חגיגי בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות יו"ר הרשימה ומועמדה לראשות הממשלה בנימין נתניהו.

דני דנון. צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ.

עשרות מועמדים על מקומות מועטים

הרכב הרשימה הריאלי מורכב משלושה שריונים לנתניהו, במקומות ה-14, 16 ו-28 וכן מקום 19 ששמור למחוז תל אביב, 21-22 גם למחוזות ברחבי הארץ, מקום 25 שמור לאישה חדשה, 29 למחוז נוסף, וכן מקום 34 למחוז. 

קרב המחוזות בין הכ"צים לנתניהו

בתוך הליכוד מתנהל קרב בין קבוצת בני הדודים חיים וישראל כץ וח"כ דוד ביטן שקידמו מהלך כי את נציגי המחוזות יבחרו רק חברי המרכז המונים כ-4000 איש, וקידמו רשימת מומלצים משלהם, אלא שמחשש להקמת סיעה בתוך סיעה פעל נתניהו כי גם נציגי המחוזות ייבחרו על ידי כלל המתפקדים שמונים כ-140 אלף איש.

טופס הצבעה לדוגמה.

קבוצת המחוזות תהיה מבחן כוח לדיל של הכ"צים וביטן מול נתניהו, האם יצליחו לקדם את רשימת המומלצים שלהם כמועמדי המחוזות או שמא ייבחרו מועמדים אחרים מה שירשם כהישג לנתניהו.

הקרב החרדי: ראש בראש על השריון המיוחל

הקרב החרדי הגיע גם לליכוד, כשראש בראש מתמודדים על השיבוץ במקום ה-45 שעלול להיות ריאלי במקרה של מימוש החוק הנורבגי, המועמדים עם יעקב וידר, יו"ר סיעת 'הליכוד' בבני ברק, מול שבתאי קטש, איש חב"ד שמתמודד אף הוא על המשבצת החרדית ברשימה.

פריימריז בליכוד יעקב וידר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד