כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"מכינים בנק מטרות בסוריה" • ישראל תעודכן לפני תקיפה

'סאנדיי טיימס' מדווח: מנהיגי ארה"ב וברטניה שוקלים "תגובה רצינית" בסוריה • סקר: רוב האמריקנים מתנגדים להתערבות צבאית • הערכה: ישראל תעודכן לפני תקיפה אמריקנית

"מכינים בנק מטרות בסוריה" • ישראל תעודכן לפני תקיפה
דובר צהל

צוותים אמריקנים ובריטים עסוקים ביצירת 'בנק מטרות' לתקיפה בסוריה, לאור ההערכה הגוברת כי משטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד עומד מאחורי תקיפת הנשק הכימי בשבוע שעבר - כך מדווח הבוקר בעיתון 'סאנדיי טיימס' הבריטי.

לפי הדיווח, בשיחת טלפון שקיימו אתמול נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, הם שקלו "תגובה רצינית", הכוללת פעולה צבאית, בסוריה.

בתוך כך, הודיע שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל, כי הפנטגון מוכן להוציא לפועל מתקפה צבאית בסוריה במידה והנשיא אובמה יבחר בכך.

הצוותים החלו לגבש תוכניות צבאיות אפשריות, הכוללות בחירת מטרות להפצצה, למרות שטרם התקבלה החלטה האם מעצמות המערב יתערבו באופן ישיר במלחמת האזרחים בסוריה.

לפי הדיווח ב'סאנדיי טיימס', בכירים ביטחוניים אמריקניים אמרו כי אחד המתווים שנשקלים הינה שיטת המתקפות האוויריות, כפי שארצות הברית ביצעה בשנת 1999 בקוסובו. אפשרויות נוספות שנשקלות הן חימוש המורדים ויצירת איזור אסור לטיסה בסוריה.

מחר צפוייה להיערך בירדן פגישה של בכירים ביטחוניים ממעצמות המערב, כאשר נושא הפעולה הצבאית האפשרית בסוריה יהיה במוקד הפגישה.

גורמים במערכת הביטחון בישראל אומרים הבוקר, כי ישראל לא מעורבת בשום תכנון פעולה צבאית בסוריה, אך מנגד מעריכים כי אם האמריקנים יחליטו לתקוף - הם ידאגו לעדכן את ישראל כדי שתדע להיערך לאפשרויות קיצוניות של תגובה סורית.

בתוך כך, מסקר רויטרס שפורסם הבוקר בארה"ב עולה, כי רוב האמריקנים מתנגדים להתערבות צבאית במלחמת האזרחים בסוריה, גם אם הדיווחים על שימוש בנשק כימי יאומתו. לפי הסקר, 60 אחוז השיבו כי אסור לארצות הברית להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. 9% בלבד סברו שעל הנשיא ברק אובמה לפעול.

במידה ויוכח מעל לכל ספק סביר כי משטרו של אסד השתמש בנשק כימי נגד המורדים, אחוז התומכים בפעולה עולה ל-25%, אך אחוז המתנגדים עדיין נותר על 46%.
סוריה ברק אובמה ישראל תקיפה בנק מטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד