י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על שטחים ציבוריים

עבודות בבית הפרטי של לפיד: זה מה שמתכנן השב"כ

שב"כ מתכנן להקים 'מתקנים ביטחוניים' על שטחים ציבוריים פתוחים הסמוכים לביתו הפרטי של ראה"מ יאיר לפיד ברמת אביב • כל הפרטים

עבודות בבית הפרטי של לפיד: זה מה שמתכנן השב"כ
יאיר לפיד צילום: Roni Schutzer/Flash 90

ממש בקרוב יחלו עבודות סמוך לבית ראש הממשלה יאיר לפיד ברחוב מאיר פיינשטיין בשכונת רמת אביב ג' בתל אביב, במטרה למגן את הבית הפרטי של ראש הממשלה.

הבוקר חשף הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן רשת ב׳' על התכנית של השב"כ להקים "מתקנים בטחוניים" שיוצבו על שטחים ציבוריים פתוחים סמוך לבית ראש הממשלה. משרד ראש הממשלה והשב״כ מבקשים לקבל היתר בנייה להקמת המתקנים הללו. מי שמטפל בבקשה הזאת היא וועדת המשנה למתקנים בטחוניים.

מדובר בוועדה שיש לה את הכלים לזרז את מתן היתר הבנייה, והוועדה היא גם בעלת סמכויות מיוחדות שמאפשרות להטיל סיווג על פירוט התכניות של השב"כ בנוגע להקמת המתקנים סמוך לבית של לפיד מטעמים ביטחוניים.

אחרי הסערה סביב העבודות הלא חוקיות בסביבת ביתו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. אצל לפיד, מתכננים היקף מצומצם יותר של עבודות, בעיקר הקמה של מבנים יבילים שניתן יהיה להסיר בקלות. אבל סביר כמובן שגם זה יפריע לשכנים שנהנים מהשטחים הציבוריים סמוך לבית של לפיד.

בג"צ כזכור מתח לאחרונה ביקורת חריפה על המדינה, על העבודות שנעשו ללא היתר במעונו הפרטי של בנט. במשרד ראש הממשלה טוענים שכל הלקחים בעניין המעון הופקו והם מבטיחים שהשכנים יהיו חלק מהתהליך.

חלק משכניו של ראש ממשלת המעבר לפיד קיבלו בימים האחרונים את הזכות להתנגד לתכנית סמוך לבית שלהם. והוגשה כאמור בקשה רשמית לקבלת היתר בנייה.

בחודש שעבר פורסם ב'כאן 11' שלפיד ישן רוב השבוע בבית שלו בתל אביב ולא במעון ראש הממשלה הזמני שהושכר עבורו ברח' בלפור בירושלים וסביר מאוד להניח שגם דרישות האבטחה צפויות להיות בהתאם.

מלשכת ראש הממשלה לפיד נמסר בתגובה: "כל אמצעי האבטחה שמוצבים או מותקנים הם זמניים ואינם מפריעים לסדר הציבורי. התהליכים סדורים ועוברים את האישורים המתאימים".

שר הרווחה מאיר כהן מ׳יש עתיד׳ הגיב ואמר הבוקר ברשת ב': "לפיד עצמו מפקח באופן אישי על העבודות, כדי שלא תהיה פארסה ושדברים לא יפריעו לשכנים ואם יפריעו, אז במינימום. משתדלים שגם התקציב לא יהיה גבוה"

מתקן בטחוני יאיר לפיד בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד