י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עשו לי עוול"

מועמד הליכוד שנפסל תוקף: במה אני גרוע מדרעי?

דוד לניאדו התייחס הבוקר להחלטת בית המשפט המחוזי לפסול את מועמדותו בפריימריז בליכוד, לאחר שהורשע בעבר בפלילים וטען: "עשו פה טעות קשה, יודע שנתניהו לא רצה אותי אבל האשמה היא של התקשורת שעסקה רק בי"

מועמד הליכוד שנפסל תוקף: במה אני גרוע מדרעי?
דוד לניאדו צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

רגע לפני הפריימריז בליכוד, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אמש (ג') את העתירה של מפלגת הליכוד ופסל את מועמדתו של דודו לניאדו למפלגה. זאת, כאשר גם יושב ראש התנועה בנימין נתניהו, התגייס נגדו. בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב־103fm, הגיב לניאדו לדברים ותקף את ההחלטה.

 "לא נכנסתי לא בנתניהו ולא במפלגת הליכוד", הבהיר לניאדו בפתח השיחה. "ההחלטה שלי עקרונית - האם אדם שהיה לו איזושהי עברה או הסתבכות עם החוק האם הוא יכול להתמודד, להיות משרת ציבור, או לא? כל חיי מוקדש לציבור ולכן החלטתי שאני כן ראוי. אני לא רוצה להתייחס לא לנתניהו ולא לאחרים, אני מתייחס לדודו לניאדו ואני אומר לך שאני כל חיי מוקדש לציבור וכל חיי אני איש ציבור, פועל למען הציבור והשכבות החלשות ביותר".

עוד טען כי "לדעתי זה היה צעד אחד יותר מדי, הייתי טרף הקל כדי לשסות את התקשורת בי. זה לא נכון, טעות מאוד קשה. התקשורת במשך שלושה שבועות יושבת ומדברת רק על אדם אחד, אם אתה טוען שיש דברים אחרים התקשורת לא דיברה עליהם, היא דיברה על לניאדו. אף אחד שם לא עצר את זה ואמר 'סליחה זה היסטוריה אצלו בואו נדבר על ההווה', וזה לא משנה מה הם יגידו - אני מאמין בעצמי, אני מאוד חזק, מאות אנשים שהגיעו לפה גם אתמול בלילה לנחם ויצא שאני מנחם אותם. אני מאמין בעצמי, יודע מי אני".

כאשר נשאל לניאדו האם יצביע היום בפריימריז הליכוד למרות פסילתו, הדגיש: "בוודאי, יש אנשים שכן חשוב לשמור עליהם בליכוד ויש מועמד בתל אביב שאני עוזר לו. אני יודע שנתניהו לא רצה אותי".

בהמשך השיחה, ציינו צמד המגישים כי הטענה המרכזית של נתניהו לאורך כל הדרך היא שלא בית המשפט יחליט אם הוא יהיה ראש ממשלה או לא, אלא הציבור. לניאדו הבהיר: "זה חלק מהטענות שהבאנו בבית המשפט, שקיבל החלטה שהיא חרפה. בית המשפט לא פסל את דודו לניאדו, בית המשפט פסל את הפסיקה של 5 שופטים של בית הדין העליון של הליכוד, אנשים מדהימים, שאני בטוח שעברו לחצים אדירים ועמדו ואמרו פה אחד שדודו לניאדו ראשי להתמודד. בית המשפט לא פסל את דודו לניאדו, את המועמדות שלי, הוא פסל את ההחלטה של בית הדין מכיוון שהוא טען שהם לא נימקו מספיק את ההחלטה שלהם. זה לדעתי שערורייה, למנוע מאדם להיבחר כי אתה טוען שלא נימקו מספיק?"

בתגובה לאמירותיו, ציין יוכפז: "הביקורת שלך כפי השופטים", ואילו לניאדו ביקש לחדד כי "אני אומר שההחלטה של השופטת היא שערורייתית". על האפשרות כי לשופטים היו עוד שיקולים, השיב: "אין לי שום בעיה, הייתה כותבת כבוד השופטת 'אני חושבת שלא ראוי או מותר', אבל לנסות למצוא משהו טכני כדי לפסול את ההחלטה זה דבר לא מקובל".

בהמשך, ביקש גולן יוכפז להציג בפניו אפשרות כי הגננת של נכדתו תהיה בעלת עבר פלילי עם הרשעה בגין פריצת בתים ותקיפת שוטר. לניאדו מיהר להכריז: "אין שם שום תקיפת שוטר, זה מישהו שזורק משהו וכולם רצים אחרי אותו דבר. גננת, מורה, פוליטיקאי, זה לא משנה מי, אדם הוא אדם, ויש זכות גם חוקית וגם ציבורית. היה שר עד עכשיו במדינת ישראל שישב במאסר וחזר, אני לא חושב שזה משהו שהוא פסול".

"אני לא אוהב את התייפייפות הנפש הזו כי אתם מכבדים את שלטון החוק ובמקרה שלי, אם אתם מכבדים את שלטון החוק, כי החוק נקבע לא סתם, עוברות שנים, ואדם יכול לשנות את דרכו. אם אתה עכשיו בגיל 18 רבת מכות עם מישהו ברחוב, פתחו לך תיק - האם כל החיים שלך אתה רוצה שהמערכת, המדינה, השלטון או התקשורת כל החיים תזכיר לך את הסיפור?", סיכם.

פריימריז בליכוד דוד לניאדו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד