י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יותר מעוגה וקפה: בתי הקפה הכשרים והמיוחדים בתל אביב

תל אביב מציעה לא מעט מקומות כשרים לאכול ולהתפנק בהם ביום חופש או פשוט בבוקר עבודה רגיל עם הלפטופ

יותר מעוגה וקפה: בתי הקפה הכשרים והמיוחדים בתל אביב
פיצה תל אביב צילום: pexels

בתי קפה הם הבילוי הישראלי המושלם: קלילים, מתאימים לכל אירוע ולכל שעה ביום באווירה חגיגית ששומרת על הקז'ואליות שלה. אולי זה מפתיע, אבל תל אביב מציעה לא מעט מקומות כשרים לאכול ולהתפנק בהם ביום חופש או פשוט בבוקר עבודה רגיל עם הלפטופ. בעיה נפוצה שגם חילונים מכירים מקרוב: בתי קפה בארץ יכולים לאכזב. למרות העציצים היפים, הקפה דלוח ובחביתה חסר מלח. כדי שלא יישבר לכם הלב, אספנו מקומות כשרים שנעים לשבת בהם לא פחות משטעים לאכול ולשתות.

לורנץ ומינץ

מקום שיודעים שהוא טוב עוד הרבה לפני שמגיע האוכל הוא מקום ששם לבד לפרטים. הצבעים, התאורה, הריהוט הייחודי, השילובים בין כל אלו. בבניין טמפלרי ששוחזר בליבה הפועם של תל אביב, עומד כיום קפה לורנץ ומינץ. נילי ואורי כהן מינץ הם זוג מיוחד, שעשה את המעבר מניהול קייטרינג בשרי בצפון, לפתיחת בית קפה חלבי וכשר במרכז של המרכז. ולמרות שקפה אתם אולי שותים יום יום, כזה משובח כמו שאצל לורנץ כנראה לא טעמתם. וכדי להשלים את החוויה, תוכלו להזמין את אחת מהעוגות המשובחות שמציע המקום, שכמו בשאר התפריט, ניכר שהשקיעו בהן תשומת לב ומחשבה. מוזמנים לצאת מהשגרה ולהיכנס למקום שבו כל מנה מציעה חוויה של טעמים מיוחדים ממקומות וזמנים אחרים: קרואסון דייגים עם טונה שנצרבה על הפלנצ'ה, לימון כבוש ואריסה לוהטת. אם אתם מגלים יותר עדינות על הבוקר, נסו בריוש שנאפה במקום עם אגס בנדיקט מעליו. יתרון נוסף הוא שתוכלו למצוא את עצמכם בתפריט גם אם אתם טבעונים, ובכל מקרה, אל תפספסו את הקובנה המשגעת של נילי. שלוש 42, נווה צדק.

מילק בייקרי

לא הרבה מקומות בארץ מציעים חוויה של מאפיית בוטיק שניחוחות המאפים נישאים ממנה והלאה ממש כמו בפריז או ברחובות הצפופים בניו יורק. מילק בייקרי, לעומת בתי קפה רבים אחרים, החליטה שהיא מעלה את הרף, ולוקחת את הרמת ההקפדה והשירות צעד אחד קדימה. ניכר שהושקעה מחשבה בכל פרט: ברמת ההכנה, התצוגה וההגשה. וזה לא פלא- בעלת המקום היא לא אחרת מאשר עדי קיהן, קונדיטורית שעבדה בקונדיטוריות נודעות בפריז ("לה דורה" למשל). זה נכון שרוב האנשים לא יושבים בבית הקפה אלא קונים ולוקחים לדרך, אבל זה גם חלק מהקסם: מעט מקומות ישיבה, מאפשרים זמן לנוח ולשקוט ורק להביט בעוברים והשבים הממהרים אל יום עבודתם. מלבד הטעם המשובח של הטארטלטים, הפחזניות, העוגות הקטנות והכריכונים- הגודל המינימליסטי של כל מאפה שומר על הלוק הקלסי, והופך כל ביס למענג במיוחד. בית אשל 5.

לחם וחברים

בונז'ור וברוכים הבאים למאפייה הכי צרפתית בליבה הישראלי של תל אביב. פה תמצאו שפע מסחרר של קרואסונים, בגטים, ומאפים קטנים עם המון סטייל. ניחוחות המאפים נישאים למרחוק, כך שלמעשה תוכלו לעקוב אחר ריח השמרים התופחים עוד מהחנייה. ובפריז כמו בפריז, כל מה שהופך בוקר לבוקר טוב הוא ישיבה בחצר בית המאפה, לשולחן קטן עגול, עם בגט מרוח בחמאה לצד קפה איכותי. המקום מציע גם סלטים וארוחות קלות למי שרגיל לארוחות בוקר ישראליות ועשירות יותר. בוגרשוב 27, תל אביב.

ומה לעיקרית?

עם כל הכבוד לקפה, בטח הרעב יתחיל לנקר בבטן לא הרבה זמן אחרי שתשלמו ותצאו מהמקום. אבל אל דאגה, כי יש גם מקומות כשרים לצהריים. יש הרבה אפשרויות, מאוכל ביתי ועד מסעדות גורמה, אבל בינינו- מה יותר כיף מלהתפנק עם מנה שהיא לא פחות טעימה משהיא עתיקה: פיצה תל אביב. הטעם הפשוט של העגבניות עם הבצק והגבינה המותכת- ובכן, אם קרואסון צרפתי הוא התשובה לבוקר טעים, פיצה איטלקית משובחת היא כנראה הפינה שתסגור לכם את היום הטעים הזה.

בית קפה בית קפה מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד