י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הותיר 6 יתומים

"מעשיו עוד יסופרו": הלם בצפת מפטירת הרב ועקנין

הרב וואקנין מחשובי האברכים בקהילת ביאלא – בני ברק, היה חתנו של הגאון רבי יעקב עמאר, מרבני צפת ונכדו של רב העיר מעלות הגאון רבי יצחק ועקנין שליט"א • הותיר אחריו אלמנה ושישה יתומים שהגדול מביניהם בן תשע והקטנה בת שנה וחצי • בן 30 היה בפטירתו

"מעשיו עוד יסופרו": הלם בצפת מפטירת הרב ועקנין
הרב ועקנין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

צפת החרדית נתקפה בהלם כבד, עם הגעתה של הבשורה המרה, אודות פטירתו של האברך החסיד רבי יחיאל יהושע וואקנין ז"ל, חתנו של הגאון רבי יעקב עמאר דיין ומורה צדק בעיר, ומחשובי האברכים בחצר הקודש ביאלא-בני ברק.

לחצו כאן וסייעו לאלמנה וליתומים המבכים מרה>>>

הרב וואקנין נולד לפני 30 שנה, בבית אביו הרה"ח רבי יוסף דוד וואקנין יבלחט"א, בנו של הגאון הישיש רבי יצחק ועקנין שליט"א, רב ואב"ד מעלות, ומזקני רבני הערים בארץ הקודש. נקרא על שם הרבי הקדוש בעל ה'חלקת יהושע' מבילא זצ"ל, ואף התגדל על ברכי החסידות, אצל בנו בעל ה'להבת דוד' זצ"ל, ולאחר מכן אצל בנו, ממשיך דרכו כ"ק מרן אדמו"ר מבאילא-בני ברק שליט"א.

בבחרותו למד בישיבת 'נועם התורה', והיה תלמיד הדבוק ברבותיו, ובראשם הגאון הגדול רבי מנחם מנדל שפרן שליט"א. תלמידי הישיבה כולה הכירו בערך מעלתו, וידעו שהוא אחד מבני העלייה שביניהם. ואכן, בהגיעו לפרקו, השתדך עם רעייתו תבלחט"א, בתו של הגאון רבי יעקב עמאר שליט"א, דיין ומורה צדק, מחשובי הרבנים בצפת עיה"ק.

הרב וואקנין ורעייתו תחי', הקימו את ביתם על אדני התורה והחסידות, וגידלו את ילדיהם במסירות מופלאה, כשהאבא, רבי יחיאל יהושע, מקדיש את רוב עתותיו ללימוד התורה הקדושה, ומפנה שעות אחדות ביום כדי להתפרנס מיגיע כפיו, וכל יודעיו ומכריו העידו עליו שכשם שלבו היה לב זהב, כך גם היו ידיו ידי זהב, ובזכות כישוריו הצליח להביא בסייעתא דשמיא פרנסה לביתו, די הצורך, כשהוא ורעייתו מסתפקים במועט, כפי שהתחנכו שניהם על ידי הוריהם, יהודים יראים ושלמים המסתפקים במעט שבמעט.

עם לידת בתו הקטנה, לפני כשנה וחצי, אובחן רבי יחיאל יהושע ז"ל, כלוקה במחלה הממארת ל"ע. הוא החל לעבור סדרות של טיפולים, אבל המחלה הלכה והתגברה, עד שהרופאים אמרו נואש, ובישרו לו בלב כבד, כי לא נותרו לו עוד ימים רבים לחיות עלי אדמות.

רבי יחיאל יהושע הקדיש מאז את זמנו כדי להתכונן ולהתקדש לקראת פטירתו, הוא עסק בחשבון נפש על קורותיו כל ימי חייו הקצרים, ודאג לוודא שאין בלבו קפידה על אף יהודי חלילה, בעת שהוא משיב את נשמתו ליוצרה בטהרה.

הטיפולים בוצעו במחלקה האונקולוגית שבבית החולים 'שיבא' בתל השומר. רעייתו המסורה בילתה שבועות וחודשים לצד מיטתו, ובזמן הזה נשארו ששת הילדים, שהגדול מביניהם בן תשע בלבד, והקטנה בת שנה וחצי, בבתי קרובים שטיפלו בהם במסירות. הבית התפרק לנגד עיניהם, ורבי יחיאל יהושע הצטער על כך צער רב.

לפני פטירתו ביקש להעניק מתנה ייחודית לכל אחד מילדיו. הוא ביקש שיציבו מצלמה על גבי חצובה, ויתעדו את הפרידה שלו מכל אחד מהילדים, כדי שהילדים יוכלו לקבל לאחר מכן את התיעוד המרגש, ויוכלו להיזכר בחיבוק האבהי והעוטף על כך, של האיש שאהב אותם יותר מכל אחד אחר בעולם. בשארית כוחותיו התחזק, התיישב על המיטה, והשתדל בכל כוחו לשמוח ולחייך, להקדיש לכל ילד את המקסימום האפשרי במסגרת הזמן הקצר העומד לרשותו, לתת לו כמה עצות והדרכה לחיים, וגם לספר לו על אהבתו העצומה אליו, ועל כך שגם ממקום שבתו החדש, בשמי מרום, הוא לא מפסיק לעקוב ולהתפלל למען הצלחתו של כל אחד ואחד מהילדים.

הבוקר הגיעה הבשורה המרה, הרב יחיאל יהושע נפטר לבית עולמו, וההלוויה יצאה לדרכה מבית מדרשו של כ"ק מרן אדמו"ר מלעלוב-ארה"ב, ברחוב רבי עקיבא בבני ברק, המשיכה לעבר בית מדרשו של כ"ק מרן אדמו"ר מביאלא-בני ברק, ומשם עשתה את דרכה לעבר עיר מגוריו צפת, שם ייטמן בין רגבי עפרה של עיר הקודש, לקול בכייתם של בני משפחתו וידידיו הרבים.

"עוד יסופר, על מעשיו הגדולים ואישיותו האצילית", אומרים חבריו, "אבל עכשיו, הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה להרים תרומה ולייסד קרן לפרנסת העוללים הרכים והאלמנה השבורה, שנותרו בלי משען ומשענה".

לחצו כאן וסייעו לאלמנה וליתומים המבכים מרה>>>

קופת העיר מיכאל ועקנין חרדים צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!