ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוגשו 4 הצעות למכרז

מהגדולים בישראל: פרויקט התחבורה בירושלים יוצא לדרך

הוגשו 4 הצעות במכרז רכבת הקלה בירושלים – הקו הכחול |  הפרויקט בשיטת ה- PPP, יהיה מהפרויקטים הגדולים ביותר בישראל שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי עד היום | הכרזה על הזוכה צפויה בחודש נובמבר 2022

מהגדולים בישראל: פרויקט התחבורה בירושלים יוצא לדרך
הרכבת הקלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אתמול (שלישי), הוגשו 4 הצעות למכרז להקמה ותפעול של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים.

את המכרז מנהלת ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן החשב הכללי, יובל רז.

הקבוצות הרב לאומיות שהגישו את הצעותיהן, מורכבות הן מהחברות הבינ"ל המובילות בתחום ייצור, אחזקה, והפעלת מערכות רכבות והן מחברות התשתית והבנייה המובילות בישראל. 

הקבוצות שהגישו את הצעותיהן במכרז הן:

- שיכון ובינוי ואגד

- ALSTOM, אלקטרה, אלייד ומינרב

- CAF ושפיר

- דן, דניה סיבוס ו COMSA

הכרזה על הזוכה צפויה בחודש נובמבר 2022.

הפרויקט בשיטת ה- PPP, יהיה מהפרויקטים הגדולים ביותר בישראל שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי עד היום.

הפרויקט כולל, בין היתר, הקמת תשתית רכבת קלה חדשה באורך של כ-20 ק"מ בעלת מקטע עילי מצומת רוזמרין בדרום העיר, לאורך דרך חברון, קרן היסוד ורחוב קינג ג'ורג' במרכז העיר, מקטע תת קרקעי באורך של כ-2 ק"מ במרכז העיר אשר כולל 3 תחנות תת קרקעיות, והמשך מקטע עילי דרך הר חוצבים ושכונת רמות בקצה הצפוני של העיר. כמו כן, שלוחה ממתחם "התחנה" דרך עמק רפאים ושכונת תלפיות לכיוון מרכז התחזוקה (דפו) במלחה, בנוסף במסגרת המכרז צפויה לקום שלוחת הקו הסגול מהדסה עין כרם במערב, דרך קריית יובל ועד שכונת מלחה תלפיות.

במסגרת ההסכם הזכיין יפעיל כ- 66 רכבות קלות ויהיה אחראי על תחזוקה והפעלה של תשתיות הפרויקט ובכלל זה המסילות, מתחמי הדפו הקרונות והמערכות.

הפעלת החלק הראשון של הקו מתוכננת ל-2028 והפעלה מלאה ב-2030.

החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג הגיב למהלך: "מדובר בפרויקט בהיקף גדול של כ-14 מיליארד שקלים. הקו הכחול מתווסף לרשת קווי ה-JNET שבתהליך הקמה והפעלה, מדובר בפתרון תחבורתי רחב היקף שיסיע כ-250,000 אנשים מדי יום. מכרז זה ישפר משמעותית את רמת השירות בתחבורה הציבורית בעיר ירושלים, יסייע להתפתחות העיר, יצירת מקומות עבודה חדשים ולתיירות".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק הגיבה אף היא ואמרה: "זה צעד חשוב נוסף בפיתוח הסעת ההמונים בישראל. הקו הכחול יצטרף לרשת הרכבות הקלות בירושלים, שממנה נהנים כבר היום תושבי הבירה, עסקיה ומבקריה".

 

תחבורה ציבורית ירושלים רכבת קלה עבודות פרויקט מכרז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד