י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בין עזה לבוצ'ה

שגרירות רוסיה במצרים במתקפה על לפיד: "מוסר כפול"

בעקבות המבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי בעזה, שגרירות רוסיה בקהיר תקפה את ראש ממשלת ישראל, כששיתפה ציוץ ישן בו התייחס לטבח בעיר בוצ'ה: "האין מדובר במוסר כפול והתעלמות וזלזול בחיי הפלסטינים?"

שגרירות רוסיה במצרים במתקפה על לפיד: "מוסר כפול"
ולדימיר פוטין/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שגרירות רוסיה במצרים תקפה היום (רביעי) את ראש ממשלת ישראל, יאיר לפיד, לאחר מבצע 'עלות השחר' נגד הג'יהאד האסלאמי, תוך יצירת קשר בין הטבח בבוצ'ה המיוחס לרוסים, אותו גינה לפיד בכהונתו כשר חוץ, לבין התוקפנות הישראלית בעזה.

השגרירות הרוסית במצרים שיתפה ציוץ שפרסם לפיד לפני מספר חודשים בו האשים את הרוסים בטבח שביצע צבאם באוקראינה באפריל האחרון. 

"השוו בין השקר של לפיד בעניין אוקראינה, וניסיונו להטיל אחריות על רוסיה בעניין מותם של אנשים בבוצ'ה, שמי שרצח אותם באכזריות הם הנאצים האוקראינים - לבין קריאתו להפציץ בעזה. האין מדובר במוסר כפול והתעלמות וזלזול בחיי הפלסטינים?", נכתב בחשבון הטוויטר של השגרירות.

בתוך כך, פיצוצים עזים נשמעו אמש (שלישי) מכיוון בסיס חיל האוויר הרוסי באי קרים הכבוש, עשן שחור נראה עולה לשמיים. לפחות 12 פיצוצים בעוצמה משתנה נשמעו תוך דקה.

זמן קצר לאחר התרחשות הפיצוצים, החלו להופיע ברשתות החברתיות סרטונים של עשן שחור מיתמר מעל מה שהאוקראינים מאמינים שהוא בסיס של רוסיה בנובופדוריבקה. סרטונים אחרים שפורסמו בערוצי טלגרם הראו תושבים מקומיים בורחים מבתיהם בעקבות הפיצוצים המסתוריים.

שלושה עדים מקומיים סיפרו לרויטרס כי שמעו פיצוצים עזים מכיוון בסיס האוויר הרוסי וראו עשן שחור עולה לשמיים. סוכנות הידיעות גם דיווחה, כי לפחות 12 פיצוצים בעוצמה משתנה נשמעו תוך דקה, ואחריהם מה שהיה לפי הדיווחים הפיצוץ החזק ביותר כחצי שעה לאחר מכן. ופיצוצים המשיכו להישמע במשך כל היום (שלישי). לא ברור עדיין מי תקף את בסיס חיל האוויר הרוסי.

משרד ההגנה הרוסי אישר כי היו פיצוצים בסביבות השעה 15:20 ביום שלישי בשטח שדה התעופה סאקי אך טען כי הם נגרמו מפיצוץ תחמושת. עוד טען המשרד כי בעוד מספר אמצעי לחימה התפוצצו באזור אחסון צרור, איש לא נפגע בזירת הפיצוץ ולא נגרם נזק לציוד תעופה במקום.

יאיר לפיד רוסיה שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד