י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיתוסים או אמיתות הקשורים להיריון

פעמים רבות אנו חשופים למיתוסים ודעות קדומות הקשורות בהיריון ובלידה ואפילו במין היילוד. כל אלו נאמרים בקולי קולות לצד מגוון דעות אישיות אשר לפעמים קשה מאוד לדעת מה מהן נכון ואמיתי ומה לא. פעמים רבות אתם תחשפו גם לתפיסות ששייכות לעבר, ולהתנהלות שמאפיינת זמנים שחלפו כבר מזמן. כדי להקל עליכם את העומס האדיר הזה נציג לפניכם מספר מיתוסים ואמיתות ונעמיד דברים על דיוקם

מיתוסים או אמיתות הקשורים להיריון
תינוק צילום: פיקסביי

פעמים רבות אנו חשופים למיתוסים ודעות קדומות הקשורות בהיריון ובלידה ואפילו במין היילוד. כל אלו נאמרים בקולי קולות לצד מגוון דעות אישיות אשר לפעמים קשה מאוד לדעת מה מהן נכון ואמיתי ומה לא. פעמים רבות אתם תחשפו גם לתפיסות ששייכות לעבר, ולהתנהלות שמאפיינת זמנים שחלפו כבר מזמן. כדי להקל עליכם את העומס האדיר הזה נציג לפניכם מספר מיתוסים ואמיתות ונעמיד דברים על דיוקם.

לישון על צד שמאל מסייע לזרימת דם טובה יותר לעובר

נכון, ההמלצה היא אכן לישון על צד שמאל, אך אם לא נוח לכן ואתן מעדיפות לישון על הבטן או על צד ימין עשו זאת ללא כל חשש. הדם שלכן זורם גם בתנוחות אלו, וחשוב יותר שתנוחו מאשר תתעקשו לישון בתנוחה שאינה נוחה לכן.

כשאת זורחת בהיריון סימן שזה בן

ודאי יצא לכן לשמוע לא אחת שאתן נראות זוהרות בהיריון. לפי המיתוס זהו סימן מובהק לכך שאתן נושאות ברחמכן בן זכר ואם אינכן זוהרות במיוחד זה משום שיש לכן בת. ולא רק שזו בת, אלא היא גם "גונבת" את היופי שלכן וזו הסיבה שבגינה אינכן נראות במיטבכן. גם כאן מדובר במיתוס בלבד שהרי אין שום קשר בין הדברים.

השם שנבחר הוא הסכם שעשו הנשמות

פעמים רבות גורסים כי שמות לבנים או שמות לבנות שנבחרו עבור הנולדים הם למעשה הסכם שנכרת בין הנשמות של ההורים והוולד, וכי השם הנבחר הוא אינו  מקרי, אלא כך נחתם ונקבע בידי שמיים. אם זה מיתוס או לא, כנאה שלא נדע בוודאות לעולם.

סובלת מצרבת? זה בגלל צמיחת השערות של התינוק

לא פעם מספרים להריוניות שהן חשות צרבת משום שלעובר יש שיער רב. דעו כי אין שמץ של אמת בדבר ומדובר במיתוס מוחלט. הצרבת נגרמת עקב סוג התזונה ורמת החומציות הקיימת בקיבה, תופעה זו יכולה להתרחש אצל כל אדם באשר הוא ללא כל קשר להיריון. נציין שהצרבת עלולה להיגרם עקב לחץ המופעל על הסרעפת והקיבה בעת ההיריון ושהצרבת עלולה להחריף בעת שכיבה.

את אוכלת בשביל שניים

אם זה אינו התינוק הראשון שלכן, ודאי כבר הספקתן לשמוע את האמרה הזו יותר מפעם אחת. חשוב לדייק ולהגיד שאומנם אתן אוכלות בשביל שניים, אך זאת משום שגופכן זקוק ליותר אנרגייה ולא משום שהוא צריך לאכול כמויות כפולות של מזון. חשוב להקפיד על צריכת מזון בריא ולא מעובד, מטוגן או ממותק יתר על המידה.

רוצה לדעת מה מין היילוד? ניתן לנבא זאת באמצעות צורת הבטן

בימי קדם היו גורסים כי צורתה של הבטן היא זו שדרכה ניתן לדעת מהו מין היילוד. בטן שפיצית היא הסימן לבן ובטן רחבה היא הסימן לבת. גם זה מיתוס שאין לו שום קשר עם המציאות, שכן לצורת הבטן אין שום קשר ולא הקל ביותר למין היילוד. צורת הבטן משויכת למבנה הגנטי של האם מאשר למינו של העובר. וגם ברגעים אלו ממש הדרך הבטוחה ביותר לקבוע את מינו היא דרך בדיקת אולטרסאונד.

השלימי שעות שינה אחר כך כבר לא תוכלי

ראשית נציין כי אין לגוף אפשרות "להשלים" שעות שינה. אך אם אתן אכן יכולות לנוח ולישון זה בהחלט מומלץ, שכן תקופה זו מאופיינת בעייפות, הגוף זקוק למנוחה רבה עקב המשקל הרב ונפח הדם המוכפל, ואם אתן יכולות לישון ללא כל בעיה של צרבת או אי נוחות, הרבו לעשות זאת.

מיתוסים שם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד